Finns det möjligtvis någon som kan tipsa mig om någon i Skåne som har hyfsade priser på bänkskivor etc. i granit????
Fick precis en offert från ett ställe, och offerten låg på över 50 000 SEK, och det var lite väl saftigt....

1 meter kostar väl 3.500 kr i std-utförande? Så om 50.000 = 15 meter du söker offert på?

En kvalitetsten bör ligga på ca. 2300 - 4500:- per löpmeter bänkskiva (60 cm) inkl kantslipning, beroende på granitsort.

Vi finns i Stockholm, men du kan ju alltid få lite ideer genom att titta på köksbilder med granitskivor på www.thor-sten.se

MvH
Thorsten

Coolman skrev:
1 meter kostar väl 3.500 kr i std-utförande? Så om 50.000 = 15 meter du söker offert på?
Säkert håltagning med i den offerten (får man hoppas iaf.) för det momentet kostar skjortan :o

//Christina.

Kaptensgården och Landernäs marmor.

Skall köpa mitt kök (kungsäter) från Balkheds i Markaryd, inkl. granitbänkskiva Nero Impala, ca 5 lpm urtagning för spishäll, polerad skiva och slipad kant, bänkskivan landar på ca. 10000:-. Har för mig att Balkheds "återförsäljer" graniten åt:

Höörs Marmor & Granit AB
Verkstadsg. 7, 243 32 HÖÖR
Tel 0413-201 11
Fax 0413-200 41

ABBA-luckan i Staffanstorp. SILVAN-vid NOVA i Lund. Sen finns det ju alla köksfirmor. Marbodal, Kvik(billig),Myresjöosv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.