24 094 läst ·
68 svar
24k läst
68 svar
Grand Designs Sverige (Mån 20.00 TV4)
Taket är högre än första våningens panel menar jag alltså, men det förstod du nog.Cheesen skrev:
Jag har då svårt för hus är taket är mindre än huset... blir så blött i sängen.
Håller däremot med, moderna hus ser sällan bra ut. Dom där moderna skyltfönstren har visserligen en plats på ett hus som har utsikt över havet eller fjällen.. men man ser dom ofta på hus mitt i moderna villakvarter.. Påminner mest om ett Aphus på Zoo där man kan gå runt och titta på djuren i glasburen.
Känns det inte som att arkitekten kunde bemödat sig med att rita in dragningen av de tekniska installationerna inför gjutandet av plattan förresten?R rolflidvall skrev:
Blir det tre likadana hus? Det som redan är byggt, det som ska byggas och som säljs av mäklare via länk ovan samt ett tredje som är under uppförande på systertomten enligt mäklarannonsen? En liten stugby förtar ju en del av känslan och utsikten. Om varje hus dessutom har garaget blir det nu sex huskroppar. Förövrigt tycker jag att det var ett kanonavsnitt. Perfekt med Grand Design på svenska nu när Husdrömmar bara blir sämre och sämre. "Idag besöker vi Anette och Joakim som köpt ett 70-talskedjehus i Lund, de ska inte göra om någonting..."
Redigerat:
Jag tolkar det som att systerhuset är det som var med i programmet. Det som är till salu har leget på Hemnet i 191 dagar.daddydj skrev:
Blir det tre likadana hus? Det som redan är byggt, det som ska byggas och som säljs av mäklare via länk ovan samt ett tredje som är under uppförande på systertomten enligt mäklarannonsen? En liten stugby förtar ju en del av känslan och utsikten. Om varje hus dessutom har garaget blir det nu sex huskroppar. Förövrigt tycker jag att det var ett kanonavsnitt. Perfekt med Grand Design på svenska nu när Husdrömmar bara blir sämre och sämre. "Idag besöker vi Anette och Joakim som köpt en 70-talskedjehus i Lund, de ska inte göra om någonting..."
" ... men Annettes mamma flyttar in för att ta hand om barnen under corona-karantän vilket skapar spänningar i familjen."daddydj skrev:
Blir det tre likadana hus? Det som redan är byggt, det som ska byggas och som säljs av mäklare via länk ovan samt ett tredje som är under uppförande på systertomten enligt mäklarannonsen? En liten stugby förtar ju en del av känslan och utsikten. Om varje hus dessutom har garaget blir det nu sex huskroppar. Förövrigt tycker jag att det var ett kanonavsnitt. Perfekt med Grand Design på svenska nu när Husdrömmar bara blir sämre och sämre. "Idag besöker vi Anette och Joakim som köpt en 70-talskedjehus i Lund, de ska inte göra om någonting..."