HOBBY ARCHITECT
Cheesen Cheesen skrev:
Jag har då svårt för hus är taket är mindre än huset... blir så blött i sängen.

Håller däremot med, moderna hus ser sällan bra ut. Dom där moderna skyltfönstren har visserligen en plats på ett hus som har utsikt över havet eller fjällen.. men man ser dom ofta på hus mitt i moderna villakvarter.. Påminner mest om ett Aphus på Zoo där man kan gå runt och titta på djuren i glasburen.
Taket är högre än första våningens panel menar jag alltså, men det förstod du nog.

• Gilla
Cheesen
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Taket är högre än första våningens panel menar jag alltså, men det förstod du nog.
Jag förstår fortfarande inte...

Ursviken Ursviken skrev:
De han inte bo där länge. [länk]

Men det verkar ju inte vara det huset som visades på programmet som säljs:
"BYGGÅR 2020-2021"
"Granntomten bebyggs med ett systerhus som färdigställs under hösten så man har möjlighet att se ett snarlikt hus uppbyggt."

R rolflidvall skrev:
Alldeles för lite om huset och alldeles för mycket om byggherren. Arkitekten Leo Beccari var väl med I ca 10 sekunder. Här är länken till projektets hemsida:
[länk]
Känns det inte som att arkitekten kunde bemödat sig med att rita in dragningen av de tekniska installationerna inför gjutandet av plattan förresten?

Blir det tre likadana hus? Det som redan är byggt, det som ska byggas och som säljs av mäklare via länk ovan samt ett tredje som är under uppförande på systertomten enligt mäklarannonsen? En liten stugby förtar ju en del av känslan och utsikten. Om varje hus dessutom har garaget blir det nu sex huskroppar. Förövrigt tycker jag att det var ett kanonavsnitt. Perfekt med Grand Design på svenska nu när Husdrömmar bara blir sämre och sämre. "Idag besöker vi Anette och Joakim som köpt ett 70-talskedjehus i Lund, de ska inte göra om någonting..."

Redigerat:
daddydj daddydj skrev:
Blir det tre likadana hus? Det som redan är byggt, det som ska byggas och som säljs av mäklare via länk ovan samt ett tredje som är under uppförande på systertomten enligt mäklarannonsen? En liten stugby förtar ju en del av känslan och utsikten. Om varje hus dessutom har garaget blir det nu sex huskroppar. Förövrigt tycker jag att det var ett kanonavsnitt. Perfekt med Grand Design på svenska nu när Husdrömmar bara blir sämre och sämre. "Idag besöker vi Anette och Joakim som köpt en 70-talskedjehus i Lund, de ska inte göra om någonting..."
Jag tolkar det som att systerhuset är det som var med i programmet. Det som är till salu har leget på Hemnet i 191 dagar.

• Gilla
daddydj och 1 till
  • Laddar…
daddydj daddydj skrev:
Blir det tre likadana hus? Det som redan är byggt, det som ska byggas och som säljs av mäklare via länk ovan samt ett tredje som är under uppförande på systertomten enligt mäklarannonsen? En liten stugby förtar ju en del av känslan och utsikten. Om varje hus dessutom har garaget blir det nu sex huskroppar. Förövrigt tycker jag att det var ett kanonavsnitt. Perfekt med Grand Design på svenska nu när Husdrömmar bara blir sämre och sämre. "Idag besöker vi Anette och Joakim som köpt en 70-talskedjehus i Lund, de ska inte göra om någonting..."
" ... men Annettes mamma flyttar in för att ta hand om barnen under corona-karantän vilket skapar spänningar i familjen."

• Gilla
daddydj
  • Laddar…
Oj, undrar varför.
Man kan ju gissa att det blev för dyrt, han sa under dubbla men man fick nog känslan av att det inte var lånngt från... sa i början 3-4..
Visst ser det ut som vikdörrar typ framför "vardagsrummet"??

Lulaua Lulaua skrev:
Jag tolkar det som att systerhuset är det som var med i programmet. Det som är till salu har leget på Hemnet i 191 dagar.
Då förstår jag. Är annonsen ett halvår gammal så var ju hus 1 under uppbyggnad. Då blir det alltså två likadana hus och inte tre. Bra!

Iden med detta hus var väl den öppna ängen, fåren som spankulerade omkring, långlångt till grannhuset och en plats att stressa ner?
Snart kan man väl jämföra med en nybyggd stockholmsförort

HOBBY ARCHITECT
M Marsman80 skrev:
Jag förstår fortfarande inte...
Taket har en höjd och ett våning har en höjd. Ibland är taket högre än en våning eller tvärt om. Men om det är ett 2-plans hus blir panelen högre än taket för det mesta.

Taket har en höjd och ett våning har en höjd. Ibland är taket högre än en våning eller tvärt om. Men om det är ett 2-plans hus blir panelen högre än taket för det mesta.
Aha, du föredrar alltså om taket är mindre än halva höjden av huset om man ser huset från långsidan?

HOBBY ARCHITECT
M Marsman80 skrev:
Aha, du föredrar alltså om taket är mindre än halva höjden av huset om man ser huset från långsidan?
För det mesta tycker jag det.

• Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
Cheesen
Jag kan tycka att dessa hus med branta tak är väldigt estetiskt tilltalande. men det är väldigt beroende på vilken sorts tak det är.

Skönt att slippa kindpussandet. Man ser hur de flesta ser obekväma ut när Gerts läppar kommer inom synhåll

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.