Jag undrar lite....kvm kostnad ungefärlig? Hur villiga dom är att förändra innuti. Allt man kan behöva veta ;D

Vi är intresserade av huset Hällevadsholm fast med ett extra sovrum - därav mina frågor om egen planlösning ;)
Många husföretag pratar om kvm kostnad och eftersom "mitt hus" är mindre än "ditt hus " funderade jag på ifall mitt skulle kosta mindre i standardutförande...om det är skillnad så på 1½ plans och 2 plans hus. Dessutom beror ju totalpriset också på vilket arbete man måste lägga ner på tomten men du menar endast hus? Eller är grundläggningskostnader medräknade? ???
vad gjorde ni för förändringar och vad kostade det - om jag får vara nyfiken förstås :-/

Tack för infon :) men jag undrar en sak till ;D Vilken säljare på Sthlmskontoret har du haft kontakt med? Om kontakten har funkat bra för er så skulle vi ju kunna "prova" samma. Såg nämligen att det fanns några stycken att välja på. Det verkar vara olika på olika säljare vad jag förstår från andra här inne. Du kan maila mig direkt istället för att skriva det här:) om du vill förstås!

Vi har precis köpt en väldigt sluttande tomt i Stockholmsområdet. Dvs en tomt som kräver en speciallösning snarare än ett vanligt sluttningshus. Innan jag hunnit bli speciellt insatt ringde jag till Götenehus för att fråga lite grand om hur vi skulle kunna göra. Jag pratade med en kvinnlig försäljare där. Hon frågade snart hur mycket jag tänkte mig att huset skulle kosta. Eftersom jag inte hade någon aning om prissättningar med eller utan grund, entrepenadformer osv så slog jag till med ca 1,5 milj. Svaret jag fick var att "vad synd då kan jag inte hjälpa dig. Vårt billigaste sluttningshus kostar 1,7 plus tillval för minst 200 KSEK". De blev aldrig något snack om att titta på tomten osv som ALLA andra gjort. Vi är nog egentligen väldigt flexibla och har nu haft kontakt med Hultsfred, A-hus, Trivsel, Myresjö, Sävsjö och t o m WillaNordic. Götenehus lär det nog dock aldrig bli tal om igen. Lite synd kanske, deras hus ser fina ut. Motbevisa mig gärna men "fat and happy" har nog sällan stämt bättre än hos just Götenehus i mitt fall...

/BOB

Har någon erfarenhet av/prisexempel på Villa Skarpö eller Villa Utö?

Hej,

Är det någon som har byggt Götenehuset Resarö som vet priser mm för det?

Tack, det var ungefär det vi fått, eller rättare sagt 1784´, kan man pruta? Är det någon som lyckats med det vad gäller Götenehus?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.