4 499 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Götenehus eller Västkustvillan ?
Hej på er ! 
Jag och min sambo är i valet att välja husleverantör.
Det står nu mellan Götenehus eller Västkustvillan.
Finns det någon här som byggt med någon utav dom ?
Bra/dåliga erfarenhet ?
Jag och min sambo är i valet att välja husleverantör.
Det står nu mellan Götenehus eller Västkustvillan.
Finns det någon här som byggt med någon utav dom ?
Bra/dåliga erfarenhet ?
Jag har inte byggt men bor i ett Götenehus från 2009 vilket vi köpte 2019. Det jag gillar med huset är:
- Stommen är väl tilltagen och mycket välisolerad när det gäller ljud, inne-från och ute-från
- Väl dokumenterat med tonvis med ritningar
- Bra kvalitet på dörrar
- Bra kvalitet på kök
- Mycket väl tilltagen takhöjd
- Helgipsat, ingen board eller liknande skräp
- Vi har flyttat köket och fick kontakt med Götenehus direkt för att prata med en konstruktör för lastberäkning. Snabbt, smidigt och gratis.
Det jag inte tycker om är att Götenehus tillät förra ägaren att göra ytskickt samt kakla badrummen själva. Det har skapat en hel del mer jobb iom att vi fått spackla om alla ytskikt, satt nya pappremsor samt fått göra om badrummen.
- Stommen är väl tilltagen och mycket välisolerad när det gäller ljud, inne-från och ute-från
- Väl dokumenterat med tonvis med ritningar
- Bra kvalitet på dörrar
- Bra kvalitet på kök
- Mycket väl tilltagen takhöjd
- Helgipsat, ingen board eller liknande skräp
- Vi har flyttat köket och fick kontakt med Götenehus direkt för att prata med en konstruktör för lastberäkning. Snabbt, smidigt och gratis.
Det jag inte tycker om är att Götenehus tillät förra ägaren att göra ytskickt samt kakla badrummen själva. Det har skapat en hel del mer jobb iom att vi fått spackla om alla ytskikt, satt nya pappremsor samt fått göra om badrummen.
Det är ju dock inget man kan beskylla götenehus för, utan istället den förra ägaren. Köparen borde ju med all rätt kunna bestämma vad och vilka delar han vill göra själv.TrollMann skrev:
Har byggt med götenehus och det funkade bra. Men det hänger ju mycket på den lokala byggentreprenören där du bor. En fördel med Götenehus är att de är börsnoterade så de behöver vara ganska öppna med sin ekonomi. Bra när man bygger i kristider. ( jag byggde 10/11)
Klicka här för att svara