Jag har inte byggt men bor i ett Götenehus från 2009 vilket vi köpte 2019. Det jag gillar med huset är:
- Stommen är väl tilltagen och mycket välisolerad när det gäller ljud, inne-från och ute-från
- Väl dokumenterat med tonvis med ritningar
- Bra kvalitet på dörrar
- Bra kvalitet på kök
- Mycket väl tilltagen takhöjd
- Helgipsat, ingen board eller liknande skräp
- Vi har flyttat köket och fick kontakt med Götenehus direkt för att prata med en konstruktör för lastberäkning. Snabbt, smidigt och gratis.

Det jag inte tycker om är att Götenehus tillät förra ägaren att göra ytskickt samt kakla badrummen själva. Det har skapat en hel del mer jobb iom att vi fått spackla om alla ytskikt, satt nya pappremsor samt fått göra om badrummen.
 
K
Götenehus avråder jag starkt ifrån! Vi har byggt med göteneskit och mardrömsresan tar aldrig slut.
 
K Kristofferjohan skrev:
Götenehus avråder jag starkt ifrån! Vi har byggt med göteneskit och mardrömsresan tar aldrig slut.
utveckla gärna.
 
Dudeish TrollMann skrev:
Det jag inte tycker om är att Götenehus tillät förra ägaren att göra ytskickt samt kakla badrummen själva. Det har skapat en hel del mer jobb iom att vi fått spackla om alla ytskikt, satt nya pappremsor samt fått göra om badrummen.
Det är ju dock inget man kan beskylla götenehus för, utan istället den förra ägaren. Köparen borde ju med all rätt kunna bestämma vad och vilka delar han vill göra själv.
 
Har byggt med götenehus och det funkade bra. Men det hänger ju mycket på den lokala byggentreprenören där du bor. En fördel med Götenehus är att de är börsnoterade så de behöver vara ganska öppna med sin ekonomi. Bra när man bygger i kristider. ( jag byggde 10/11)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.