Spackla och måla bakom list

  • Antal röster
    33
Har nu gipsat väggarna och håller på och spacklar. Brukar ni spackla över skruvskallar och måla fint även där ni vet att det kommer sitta taklist / golvsockel och täcka? Känns onödigt men det kanske bara är något ”man gör” när man ändå är påt?
 
Nöjer mig oftast med spackla försänkningen mellan gipsskivor.
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Med tanke på att snittiden på att få upp lister är ca 5 år så är det ju ändå trevligt om det finns lite färg där istället.
Sätter du upp dom direkt så är det väl ok att strunta i det.
 
  • Haha
  • Gilla
Soolind och 2 till
  • Laddar…
Jag gör även ett rum i taget samt även färdigt innan jag går till nästa.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.