tuktuk skrev:
Du har ju en perfekt äventyrstomt om några år. Varför ska dagens ungar inte få lära sig klättra .

när bo kvar för ungarnas skull
Det finns massa mer natur och sluttning på tomten utöver det där, så det räcker och blir över :) Möjligtvis skulle rådjuren bli lite snopna över att man byggde bort deras stig, men då kanske katter och barn får mindre fästingar på sig...

stefancrs skrev:
...
Långedrag! Här bor vi alla på bergssluttningar! Det gör de iofs i Kungssten med, mysigt där också.
OK, vi bodde 12 år i Påvelund.
Mycket planare tomt, men att hålla yttertrappan snö- och isfri var inte kul :)

• Gilla
stefancrs
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
OK, vi bodde 12 år i Påvelund.
Mycket planare tomt, men att hålla yttertrappan snö- och isfri var inte kul :)
Hehe, jag är ju högst medveten om att alla "problem" vi har med vårt boende är i-landsproblem av högsta rang. Men skulle det gå göra en snygg ramplösning för runt 100k så skulle vi nog tycka det var värt det.

stefancrs skrev:
Hehe, jag är ju högst medveten om att alla "problem" vi har med vårt boende är i-landsproblem av högsta rang. Men skulle det gå göra en snygg ramplösning för runt 100k så skulle vi nog tycka det var värt det.
Vet inte vad det kostar men kanske värt att kolla med en landskapsarkitekt? (eller finns det nån här i forumet som kan ge tips) ;-)

Dom kanske kan få till en lösning som passar er och stilen.

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Ja absolut, trädgårds-/landskapsarkitekt kan vara intressant! Kan tänka mig att markentreprenörer har tillgång till det också.

• Gilla
jonny74
  • Laddar…
Jag har lite svårt att avgöra hur brant trappan är men om den inte är jättebrant kunde det kanske fungera med den klassiska barnvagnsrännan? cf208019ad13676e9181d2c9750d989f.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lite jobbigt att köra upp och ner där varje dag (med tvillingvagn?).
Och tänk om man snubblar/slinter :confused:

OT
Vad är det för gammal film jag får associationer till, barnvagn nedför en lång trappa på en järnvägsstation i Chicago eller i alla fall någonstans i USA?

KnockOnWood skrev:
Lite jobbigt att köra upp och ner där varje dag (med tvillingvagn?).
Och tänk om man snubblar/slinter :confused:

OT
Vad är det för gammal film jag får associationer till, barnvagn nedför en lång trappa på en järnvägsstation i Chicago eller i alla fall någonstans i USA?
Antingen De omutbara eller Pansarkryssaren Potemkin :-)

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
peternicklas
Bygg inga landgångar för detta. Livsfarliga att gå på när det har regnat. Bor du dessutom när havet så kan alger göra den ännu halare. Stödmurar behöver inte bli så dyrt. Titta på L-stöd.

D09
Behöver inte bli tokdyrt om ni gör det själva ( muren )

Räkna ut m2 ytan och vilken sten ni ska använda

Fyll med dränerande material typ 16-32 så har ni inget som binder väta och går lätt att bygga vidare nästa mursektion på :)

Linbana måste ju vara det rätta :-)
För 100000 borde ni kunna få en fin korg

D09
vilpi skrev:
Linbana måste ju vara det rätta :-)
För 100000 borde ni kunna få en fin korg
Finns en linbana för 800kr på coolstuff ;)

En diagonal hiss är nog bästa lösningen, dock inte billig.

osiris skrev:
Antingen De omutbara eller Pansarkryssaren Potemkin :-)
Pansarkryssaren hade inte alls samma dramatiska gestaltning, även om den är originalidén.
https://youtu.be/1sEPFd-1Dm8?t=515

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.