Tjena,
Tänkte göra en skåra i karmen för att sätta fönsterblecket i. Lättast hade ju varit om man hade en multisåg, men det har jag inte. Finns det nåt annat sätt man kan få till den på?
Tack!

Jag har vid ngt tillfälle i brist på annat skruvat upp en linjal och skurit utmed den med en vass kniv. Gäller att ha tungan rätt i mun....

• Gilla
Bjelkan
  • Laddar…
Linjal, fogsvans och tålamod.

• Gilla
Bjelkan
  • Laddar…
Köp multisåg på jula/biltema, kör , lämna tillbaka (eller sälj) eller hyr en :) lär gå att få en sådan för 300-400:-

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Bjelkan
  • Laddar…
Tack för tipsen, det lutar åt att köpa en jäkel! Får nog säkert mer nytta av den senare..
Finns på biltema för 319 kr.. sån blir det, oavsett kvallen. Nyfiken dock om nån har provat den och vad ni tycker?

Redigerat:
B Pellebr skrev:
Tack för tipsen, det lutar åt att köpa en jäkel! Får nog säkert mer nytta av den senare..
Finns på biltema för 319 kr.. sån blir det, oavsett kvallen. Nyfiken dock om nån har provat den och vad ni tycker?

Helt ok för ditt ändamål , räkna med vita fingrar efter 5min (eller kör tjocka handskar)

Med vänlig hälsning, fremax

• Gilla
Bjelkan
  • Laddar…
Multisåg är bra, men det är inte så lätt att få precision. Linjal behövs nog ändå, och stora starka nävar. Lycka till!

• Gilla
Bjelkan och 1 till
  • Laddar…
Nu är skåran gjord och bleck på plats. Ritade streck och körde med biltemas multisåg på frihand. Det blev bra! Och sågen var helt ok, värt 300 spänn med förmodligen mer sågjobb framöver. Ställbar hastighet var bra, men vibrerar som sagt väldigt mycket i händerna

• Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.