11 587 läst ·
2 svar
12k läst
2 svar
Göra rent klinkers från Fog Finish - hjälp!
Har fräschat upp kaklet i tvättstugan med Fog Finish från Tile Guard. Blir jättebra, dra med en liten gummipip över fogarna med färg, låt torka o torka av färgresterna från kaklet. Eftersom det blev så bra har jag även applicerat det på klinkersgolvet. Det är dock matt, förmodligen ej glaserat, varannan gråspräcklig, varannan svart. På de svarta har Fog FInishen liksom gått ner i klinkern o syns nu som en ljus rand. ??? Vad gör man!! Fog Finish är en slags färg som "bränner" in i den befintliga pusten o har nu uppenbarligen fastnat på den svarta klinkerplattan. Är det bara att måla hela golvet eller finns det andra pigga råd?
Tryckte lite för snabbt på publicera-knappen.
Som sagt, problemet är fixat.
Koncentrerad Ajax, en anlitad make ;D som tyckte synd om mig, en hård borste och en jäkla massa muskelkraft i 1½ timme.
Fogfärgen försvann förstås i fogarna också, så det var 4 timmars arbete i onödan..... >
Som sagt, problemet är fixat.
Koncentrerad Ajax, en anlitad make ;D som tyckte synd om mig, en hård borste och en jäkla massa muskelkraft i 1½ timme.
Fogfärgen försvann förstås i fogarna också, så det var 4 timmars arbete i onödan..... >
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Filtermassa järn/mangan från Jädra Rent Vatten?
Vatten & Avlopp -
Hur tar man bort fix från upplockade klinkers?
Altan & Uteplats -
Ta bort klinkers från betong
Golv -
Påslag från entreprenör med underentreprenörer
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Hur få rent aluminiumstegar från färg?
Färg, Måla & Tapetsera