Hej. Har Ikea bodbyn vitt kök.
Tänkte köpa täcksiva från Ikea
https://www.ikea.com/se/sv/p/foerbaettra-taecksida-matt-vit-40417662/
Eller ska man köpa 15mm med istället och måla vitt? Vill helst ha samma färg som köket.
Hur bygger jag in kylen i väggen på enklast sätt?
Mvh
Tänkte köpa täcksiva från Ikea
https://www.ikea.com/se/sv/p/foerbaettra-taecksida-matt-vit-40417662/
Eller ska man köpa 15mm med istället och måla vitt? Vill helst ha samma färg som köket.
Hur bygger jag in kylen i väggen på enklast sätt?
Mvh
Njae.
Jag skulle sätta en täckskiva till höger och till vänster skulle jag skruva en list i väggen som jag kan skruva en remsa av täckskiva i för att täcka mellanrummet till väggen. Inget av detta påverkar funktionen på skåpet.
Vill man även bygga någon låda ovanpå får man passa sig lite....
Jag skulle sätta en täckskiva till höger och till vänster skulle jag skruva en list i väggen som jag kan skruva en remsa av täckskiva i för att täcka mellanrummet till väggen. Inget av detta påverkar funktionen på skåpet.
Vill man även bygga någon låda ovanpå får man passa sig lite....
Det är som sagt bara ett problem när man gör något ovanför skåpet.
Vill man göra en inbyggnad där så får man se till att ha rejäla ventilationsgaller, precis som när man bygger kök runt alla andra kylskåp.
Vill man göra en inbyggnad där så får man se till att ha rejäla ventilationsgaller, precis som när man bygger kök runt alla andra kylskåp.
Ursäkta om jag lånar tråden Lite, men jag sitter i liknande sitts då jag vill täcka till vårt hyffsat nya kylskåp (från 2016) upptill. Tanken är att sätta en målad plywoodskiva över kylskåpet men hur stort ventilationsgaller kan man behöva för att inte få sämre funktion (och skyhöga elräkningar)?
Finns ju färdiga galler att köpaKrokben skrev:
Men 5 cm högt över hela bredden av skåpet brukar bli bra.
Om du inte har ett skåp som släpper värmen på ena sidan och inte bakom förstås.
Sätter man en plywoodskiva så är allt helt kompakt och inbyggt så värmen kan inte ta vägen någon stanns. Sätter man gallret högst upp mot taket, precis i mitten eller längs botten?electroluxaren skrev:
Det borde du ha sagt i ditt första inlägg. Förra ägaren till min kåk har gjort precis som trådskaparen tänkt göra. Mitt skåp har ingen kondensor på baksidan och är avsett att vara fristående. Det där svarta "staketet", (kondensorn) är ju så jävla fult, så ett sådant skåp vill man ju inte ha. Sedan undrar man varför skåpet inte blir kallt.MathiasS skrev:
