Jag får inte ner värmen på golvvärmen trots att jag kopplat ur pumpen. En av vattenslangarna är fortfarande varm.
Är det någon som har några tips på vad man kan felsöka?

Känner mig ganska desperat nu, måste få ner värmen.

• Golvvärmesystem med Grundfos-cirkulationspump och uppåt vridna termostatventiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Det finns en pump som matar till denna fördelare. Sitter förmodligen vid din värmekälla. Är den av?

B BSOD skrev:
Det finns en pump som matar till denna fördelare. Sitter förmodligen vid din värmekälla. Är den av?
Kan det vara denna?

B BSOD skrev:
Kan det vara denna?

45 grader på termometer... var bor ni, svalbard...vad har ni för uppvärmning? Går det att dra ner värmen där eller som skrivits stänga av cirkpumpen där

V Vector skrev:
45 grader på termometer... var bor ni, svalbard...vad har ni för uppvärmning? Går det att dra ner värmen där eller som skrivits stänga av cirkpumpen där
Nej, Västsverige.... så det är väldigt varmt just nu.

B BSOD skrev:
Denna, funkade inte att ladda upp från mobilen.
En Altech cirkulationspump monterad på rörledning under en arbetsbänk med inställningsvred och statusindikatorer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

V Vector skrev:
Vi har stängt av det som vi trodde var ciskulationspumpen. men det har inte hjälpt helt....

Du ska väl stänga av värmekällan som genererar värmen

• Gilla
temkim
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Du ska väl stänga av värmekällan som genererar värmen
Värmekällan är solpaneler för även varmvatten, så den är på nu.

S Snabbastivarlden skrev:
Värmekällan är solpaneler för även varmvatten, så den är på nu.
Det finns väl en kran någonstans som man kan stänga av golvet med, varmvattenberedaren behöver ju mycket högre värme än vad golvet tål.

Men då måste väl det sitta en shunt någonstans för värmesystemet. Förmodar väl att det fins rn ackumulatortank någonstans där solvärmen lagras för att sen skickas ut på värmesystemet

B
S Snabbastivarlden skrev:
Denna, funkade inte att ladda upp från mobilen.
[bild]
Stäng av den också

V Vector skrev:
shunt någonstans för värmesystemet.
V Vector skrev:
Men då måste väl det sitta en shunt någonstans för värmesystemet. Förmodar väl att det fins rn ackumulatortank någonstans där solvärmen lagras för att sen skickas ut på värmesystemet
Ja, stämmer, det finns en shunt. Jag ska kolla på den imon bitti och se om det går att ändra så att vattnet inte alls går ner till golvvärmen.

B BSOD skrev:
Stäng av den också
Tack, ska prova imon bitti och se vad det är denna pumpen reglerar.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.