2 109 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
golvvärme vid avloppsbrunn
Skall in med golvvärme och har läst att man inte skall lägga närmare avloppet än 30cm, stämmer det? Eller beror det på vilken golvvärme tillverkare man går på?
Behöver veta detta då jag skall rita upp dragningen för att se hur lång kabel jag behöver köpa.
/Richard
Behöver veta detta då jag skall rita upp dragningen för att se hur lång kabel jag behöver köpa.
/Richard
Det är ingen generell regel, men vissa tillverkare kanske har det så. Men man får tänka på att spackelskiktet blir som tunnast vid brunnen, och att slingorna ska spacklas in med en viss tjocklek. Därför kan det vara vettigt att lägga dem en bit ifrån, beroende på hur högt brunnen sitter i för hållande till underlaget.
Glöm inte att läma fritt där muggen ska stå.
Glöm inte att läma fritt där muggen ska stå.
En annan anledning till att hålla avstånd, är att vattnet i vattenlåset dunstar snabbare om värmen ligger nära, vattenburen eller el, vilket som.
Vi har fått slangarna (för) nära brunnen i dels pannrummet, dels i tvättstugan. I tvättstugan tillkommer det vatten, men aldrig i pannrummet. Försök att hålla ett bra avstånd!
mvh
greenbay
Vi har fått slangarna (för) nära brunnen i dels pannrummet, dels i tvättstugan. I tvättstugan tillkommer det vatten, men aldrig i pannrummet. Försök att hålla ett bra avstånd!
mvh
greenbay
Har du gjort läggningen själv så du vet ungefär hur nära dina kablar ligger?greenbay skrev:En annan anledning till att hålla avstånd, är att vattnet i vattenlåset dunstar snabbare om värmen ligger nära, vattenburen eller el, vilket som.
mvh
greenbay
Produkter som diskuteras: "värmeslingorna"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden