Hej!
Har lästen del om detta bland annat här:
https://www.byggahus.se/forum/threa...um-fran-bvp-aret-runt-hur-baest-goera.426582/
Och här:
https://floore.se/produkt/el-shunt-fs-36/
Elshunten verkar smidig men den kostar ju 10 000. Det känns också lite onödigt.
Och om man vill spara sin värmepump borde man väl bara kunna köra den på den inbyggda elpatronen på sommaren?
Borde inte moderna ”smarta” pumpar kunna fixa detta?
Gillar inte riktigt att lägga elslingor. Känns onödigt.
Om jag vill borde jag väl ex kunna ställa in pumpen på att köra ut varmvatten med en specifik temperatur i samtliga golv för att de inte ska kännas kalla?
Jag vet att jag är nybörjare på detta men min erfarenhet från kontakt med hantverkare är att man måste ställa de dumma frågorna i bland