Ok, då var jag kanske otydlig.
Min önskan om en bild var ju för att se om du fått bort "hela" ställdonet.

Kan du plocka bort ställdonet igen och ta en närbild på den ventil där ställdonet varit monterad?

Okej ska lösa det efter jobbet..

roland53 skrev:
Ok, då var jag kanske otydlig.
Min önskan om en bild var ju för att se om du fått bort "hela" ställdonet.

Kan du plocka bort ställdonet igen och ta en närbild på den ventil där ställdonet varit monterad?
ImageUploadedByByggahus.se1390491664.708352.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu syns det nog bättre..

Du får nog skruva bort den svarta delen också för att se ventilen i fördelningshuset?
Är det en styrpinne som sticker upp eller ventilspindeln?

Är det ventilspindeln så motionera den till värme kommer igenom.

Ventilspindlen förutsätter jag att det är den åker upp och ner iallafall.. Vad finns innan för den svarta?

Osäker, har inte sett exakt denna modell förr, men huvudsaken är att spindel går upp och ner fritt och inte har fastnat.

spekerök skrev:
Sitter i bilden ovan ,[länk]

Mvh
Kan inte vara så att det hänt något med den så att det bara känns som den öppnar?

Har en kollega som har bra koll på dessa fördelare, vet att han bytt några insatser. Om jag kommer ihåg så skall jag fråga han imorgon vad som felar på de han bytt. Har du prövat att motionera piggen? Ventilen är stängd när piggen inte går att trycka ner mer

Mvh

spekerök skrev:
Har en kollega som har bra koll på dessa fördelare, vet att han bytt några insatser. Om jag kommer ihåg så skall jag fråga han imorgon vad som felar på de han bytt. Har du prövat att motionera piggen? Ventilen är stängd när piggen inte går att trycka ner mer

Mvh
Piggen går lika lätt som dom andra och fjädrar likadant också.. Elände men positivt är ju att jag slipper va i köket.

Frågade idag och svaret var att det var några som fuktade synligt vatten.

Mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.