P
Har precis gjort ordning 60 m2 golv, spårat för vattenburen golvvärme, källare under, uppvärmd. Tänker lägga en 14 mm typ woodloc parkett (Byggmax) i ek ovanpå. Är av uppfattningen att moderna material som plast är inte alltid lämpligt i gamla hus. Vårt är från 07..... 1907 alltså.
Jag har tänkt golv, slingor, plåtar och grålumppapp -- nu säger andra att jag ska ha in en diffusionsspärr i plast också.....

H J Ä L P !! :'(

För att golvtillverkarens garantier ska gälla ska det ligga plast under golvet - så är det för alla trägolv jag sett, byggmax är säkert inget undantag.

I praktiken är antagligen fukttransporten genom bjälklaget rätt blygsam i ditt fall men det är ju fortfarande på eget ansvar du struntar i plasten.

Vad spelar det egentligen för roll om du lägger lite plast under golvet? Om du lägger nytt golv i huset kan du väl lika gärna använda nya byggmetoder också....

P
MathiasS skrev:
För att golvtillverkarens garantier ska gälla ska det ligga plast under golvet - så är det för alla trägolv jag sett, byggmax är säkert inget undantag.

I praktiken är antagligen fukttransporten genom bjälklaget rätt blygsam i ditt fall men det är ju fortfarande på eget ansvar du struntar i plasten.

Vad spelar det egentligen för roll om du lägger lite plast under golvet? Om du lägger nytt golv i huset kan du väl lika gärna använda nya byggmetoder också....
Touche 8-)

Hmmm, You've got a point there....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.