Hej,
Då börjar kylan komma och det blir allt kallare i vissa rum på övervåningen. Har läst typ alla trådar gällande golvvärme som inte fungerar på övervåningen men inte blivit så mycket klokare då min uppsättning verkar vara riktigt skum. Hos oss är det riktigt kallt i samtliga rum på övervåningen där vi har ca 100m2 tot. När jag känner på slingorna så är samtliga slingor mer eller mindre varma förutom slingorna som har hattar de som är märke 2,3,4,5 resterande är varma eller svala.
det jag inte förstår är ska det vara varmt i slingorna med hattarna eller är det samtliga slingor bakom som skall vara varma? Är det 1slingas ände som kopplas i fördelaren fram och bak? Borde inte alla slingor vara varma isådana fall? Om värme går i en slinga från fördelaren och och sedan in i den främre med hatt så borde ju hela slingan vara varm?
bifogar iaf en bild på min uppsättning medan man fryser i ett av rummen och hoppas någon kan hjälpa mig att förstå detta bättre så jag får ordning på detta.
Då börjar kylan komma och det blir allt kallare i vissa rum på övervåningen. Har läst typ alla trådar gällande golvvärme som inte fungerar på övervåningen men inte blivit så mycket klokare då min uppsättning verkar vara riktigt skum. Hos oss är det riktigt kallt i samtliga rum på övervåningen där vi har ca 100m2 tot. När jag känner på slingorna så är samtliga slingor mer eller mindre varma förutom slingorna som har hattar de som är märke 2,3,4,5 resterande är varma eller svala.
det jag inte förstår är ska det vara varmt i slingorna med hattarna eller är det samtliga slingor bakom som skall vara varma? Är det 1slingas ände som kopplas i fördelaren fram och bak? Borde inte alla slingor vara varma isådana fall? Om värme går i en slinga från fördelaren och och sedan in i den främre med hatt så borde ju hela slingan vara varm?
bifogar iaf en bild på min uppsättning medan man fryser i ett av rummen och hoppas någon kan hjälpa mig att förstå detta bättre så jag får ordning på detta.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Har du lossat ställdonen och kollat så ventilerna rör sig fritt upp och ner? Det händer att de kärvar ihop över sommaren då de står stängda länge.
Skruva bort alla motorer och vänta några timmar och se om alla slangar blir lika varma
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Precis den. Kolla om den som sitter på den som blir varm är längre och går att trycka in. Isf har den du lossat fastnat i stängt läge.L lnvinzible skrev:
Har den fastnat kan de i bland gå att få loss genom att vrida och dra upp stiftet med en polygrip.
Produkter som diskuteras: "polygrip"
Polygriptänger
Polygriptänger, även kända som vattentång, är mångsidiga handverktyg som ofta används inom VVS, mekanik och andra fält där man behöver greppa, hålla, vrida eller lossa olika föremål. De är kända för sin justerbara design, vilket gör
Läs mer
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Ja, det svarta är motorerna. Även kallat ställdon.
skuvade bort samtliga och det verkar som att stiftet är lika långt på samtliga? Eller iaf vad jag kan se med ögonmåttR Robert-san01 skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg