Jag har ett golvvärme system från OJ Electronics och behöver en ny "golvvärme modul men hittar inget på internet och får ingen hjälp varken från TECE i Sverige eller Danmark, vid sök så får jag träffar på polska sidor men produkten verkar vara utgången men då det inte går att byta språk så kan jag inte söka efter en ersättnings enhet.
Orginaldelen heter: TECE WLM3-1BA
Jag är mycket tacksam för tips.
Orginaldelen heter: TECE WLM3-1BA
Jag är mycket tacksam för tips.
El eller vatten? Det är väl typiskt så att elektroniken havererar efter en mängd år och det saknas reservdelar. Kanske finns det någon helt annan kompatibel modell idag? Om det är vattenburet så kan det vara lika bra om pannans styrningen styr allt om bara flödesinställningarna är de rätta i golvvärmen.
Sorry, miss av mej.J Josth skrev:El eller vatten? Det är väl typiskt så att elektroniken havererar efter en mängd år och det saknas reservdelar. Kanske finns det någon helt annan kompatibel modell idag? Om det är vattenburet så kan det vara lika bra om pannans styrningen styr allt om bara flödesinställningarna är de rätta i golvvärmen.
Det gäller vattenburen golvvärme så enheten som ersätter måste funka till befintliga rumstermostater och shunten som reglerar vattenflödet.
Och du skall inte skicka den till någon som kan felsöka modulen?
Det finns ju ett sätt utan att betala för dessa grejer men det beror lite vad du har för uppvärmningsystem å hur man kan styra den. Isofall så är det att strypa in golvärmen så den ger dem värme man vill ha för varje enskild rum å även med styrning på golvvärmen så ska det helst vara injusterad. Då slipper man problemen med krånglade termostater mm men det beror ju som sagt på vad det finns för styrningsalternativ på värmekällan
Det är så jag har styrt det de senaste åren, min röris skulle jaga rätt på en ny modul och kom fram till att den skulle finnas på den polska marknaden men där är det en utgången modell, modellen är även utgången på den brittiska marknaden.V Vector skrev:Det finns ju ett sätt utan att betala för dessa grejer men det beror lite vad du har för uppvärmningsystem å hur man kan styra den. Isofall så är det att strypa in golvärmen så den ger dem värme man vill ha för varje enskild rum å även med styrning på golvvärmen så ska det helst vara injusterad. Då slipper man problemen med krånglade termostater mm men det beror ju som sagt på vad det finns för styrningsalternativ på värmekällan
Redigerat av moderator:
Det kan jag garantera att du inte har någon nytta av, det jag söker är enheten som styr det hela, gissningsvis så är detta inte inom ditt kompetensområde då du frågade efter pumpen i ditt första inlägg.J jonaserik skrev:
Stora ord från en som inte vet något och som frågar på ett forum och får svar om mer information, för att kunna säkerställa ett någorlunda svar som hjälp. Men klart har man den tanken för en som svarar så kan du nog vara utan svar. det med kompetens som kan innehas av den som svarar har du inte en susning om. Så fortsätt du med dina frågor, kanske någon förbarmar sig över dig. Jag kliver av här nu.
Varför måste du ha rumstermostater?maxmsm skrev:
Ett värmesystem som är rätt injusterat behöver bara rumstermostater om rummen får extra värmetillförsel via extern värmekälla som tex matlagning, solinstrålning.
Huvudregleringen ska skötas av centrala reglersystemet som reglerar framledningstemperaturen.
Detta är extra viktigt för ett värmesystem med någon typ av värmepump.