Köpte nytt hus där tidigare ägare gjutit ny platta med vattenburen golvvärme i hela huset förutom i två sovrum. Har grävt ur den ena sovrummet för att gjuta nytt golv, väggarna i detta rum vilar mot stora stenar som delvis sticker ganska långt utanför väggen. Det kommer därför inte gå att lägga något tjockare isolerlager ända intill väggen. På vissa ställen kommer det bli snuttar som blir helt utan isolering. Är det läge att göra en form och förlänga väggarna genom att gjuta ner dem en bit i golvet för att få en rak vägg att lägga isolerlagret mot? Eller spelar det kanske mindre roll att det blir lite ojämt isolerat mot väggarna?
