11 459 läst ·
19 svar
11k läst
19 svar
golvvärme i gammalt hus, ersätta eller komplettera radiatorer?
Medlem
· Västerbotten
· 400 inlägg
Det blir nog så att jag lägger 20mm s200 cellplast ovanpå det befintliga golvsponten som jag fräser ner slangen i, det blir billigare än spån/gles och kanske kanske en aning mer isolerat också.
Det gäller bara att hitta lämpligt frässtål, nån som vet var man får tag i ett 18-20mm hålkälsfräs?
Det gäller bara att hitta lämpligt frässtål, nån som vet var man får tag i ett 18-20mm hålkälsfräs?
Medlem
· Västerbotten
· 400 inlägg
Jasså, säljer LK frässtål? Tack för det tipset. Och jo jag vet att dom har färdigspårad s200 cellplast för ca 103kr/kvm (rinkabyrör) men jämfört med cellplastdirekt (bygghemma.se) s200 som blir ca 37kr/kvm så finns det några kronor att tjäna. Kan inte tänka mig att det är så jobbigt att fräsa i cellplast.
Om inte annat kanske man bara ska strimla 200mm remsor av cellplasten så slipper man fräsa och det blir ytterligare nån krona i besparing.
Men jag inbillar mig att det blir stabilare med urfrästa skivor än strimlor?
Om inte annat kanske man bara ska strimla 200mm remsor av cellplasten så slipper man fräsa och det blir ytterligare nån krona i besparing.
Men jag inbillar mig att det blir stabilare med urfrästa skivor än strimlor?
http://www.vvsochbad.se/Vaermesystem-Golvvaerme-LK-Systems--LK-Fraesstaal-385232.html
Ser nu att det var 16mm. Men rimligtvis borde dom ha för övriga dimentioner som saluför kan man tycka.
Ser nu att det var 16mm. Men rimligtvis borde dom ha för övriga dimentioner som saluför kan man tycka.
Klicka här för att svara