Jag bor i en fastighet där man 1998 när huset byggdes installerade golvvärme men endast i badrummen. Vi har ökande problem med att man antingen inte får någon värme alls eller att värmen inte går att stänga av. Det sitter termostatventiler i badrummen som ska reglera värmen i golvet. Ni som bor i likadana fastigheter, Hur har ni löst problemet?

Hej. Gissar att det är vattenburen golvvärme? Lägg ut lite bilder på ventilerna samt beskrivning av vilken typ av värmepump du har.

K Klas1 skrev:
Jag bor i en fastighet där man 1998 när huset byggdes installerade golvvärme men endast i badrummen. Vi har ökande problem med att man antingen inte får någon värme alls eller att värmen inte går att stänga av. Det sitter termostatventiler i badrummen som ska reglera värmen i golvet. Ni som bor i likadana fastigheter, Hur har ni löst probleme? Golven förses med värme via en avgrening från varmvattnet och det sitter en termostatventil i badrummet som reglerar temperaturen. Jag önskar svar från er som bor i likadana fastigheter och har erfarenhet av samma problem och hur ni löst detta.

Det bör sitta någon typ av golvvärmeshunt som ska reglera flödet/temperaturen till golvvärmen.

Bild på golvvärmeshunten?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.