Hej,
Vi har ett nybyggt hus med golvvärme på nedre plan så samt i badrum uppe. I badrummen är ser kakel på golven. Problemet är att det är varmt i rummen så termostaten startar inte golvvärmen. Detta gör att golvkaklet är kallt fastän det är varmt i rummet. Är golvvärmen digitalt på eller av? Det går inte att ha lite golvvärme på så att det inte blir så kallt på golvet?
 
Koppla bort rumstermostaten i badrummet så du har värme på alltid som då styrs direkt från värmekällans shunt eller öka på termostaten så den är inställd på en högre temp än vad rummets normala temperatur är.
Hur du än gör så blir det ännu varmare i rummet än vad du har nu när du tillför mer värme via golvvärmen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.