Har funderingar på att koppla in en 15 liters varmvattenberedare som har blivit över för att driva en golvvärmeslinga på 30m2 är jag helt ute och cyklar?
Då det är 30meter till huset och en massa sprängning för att få ner en kulvert plus att jag har begränsat utrymme så kläckte jag denne ide'.
Vore tacksam för både posetiva och negativa synpunkter.

Mvh Tobbe

Jag tycker det låter som om det skulle fungera. Men hur blir det med uteblivet exp.kärl?

Hur hög effekt har beredaren? Normalt krävs det 50W/m. Effekten på beredaren måste då ligga på minst 1,5kW.

om du inte har till gång till övriga husets radiatorsystem så för står jag inte varför du vill ha vattenburen golvvärme?

SkaneErik skrev:
Jag tycker det låter som om det skulle fungera. Men hur blir det med uteblivet exp.kärl?

Hur hög effekt har beredaren? Normalt krävs det 50W/m. Effekten på beredaren måste då ligga på minst 1,5kW.
Har ett exp-kärl samt cirkulationspumpar och effekten är på 2000watt så det är inga problem

CarMan skrev:
om du inte har till gång till övriga husets radiatorsystem så för står jag inte varför du vill ha vattenburen golvvärme?
Jag hade tillgång till slang så jag passade på att gjuta ner den då det inte kostade något.
Är det inte någon som har gjort detta så att jag kan få mera tips?

Är det möjligen i garaget du vill ha golvvärme?

Tänk på temperaruren du matar ut i slingorna.

poiu skrev:
Är det möjligen i garaget du vill ha golvvärme?

Tänk på temperaruren du matar ut i slingorna.
Det är i ett inrett förråd som är sammanbyggt med garaget.
Det går bra att ställa ner temperaturen på beredaren samt att jag har en termostat till själva slingan så det är inga problem med att det kan bli för hög temperatur.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.