Hej alla.

Jag vet att det skrivits massor om detta, men mitt fall är lite speciellt. Jag har dragit om avlopp och vatten rör i ett befintligt bjälklag. Jag har nu ett "lappat "19 mm spångolv på reglar cc 40. Det är stabilt och bra. Det är blandat golvspån och väggspån. Då golvet är "lappat" vill jag lägga ett till skivlager ovanpå bef. golv. Sedan kommer golvvärme i ca 25 mm flytspackel. Nu till min fråga: Vad är lämligt skivmatriel att lägga ovanpå det bef. golvet.?Är det OK att lägga golvgips om man sedan flytspacklar. Jag har också funderat på 12 eller 16 mm spångolv alt. den fukttröga 22mm golvspånet. Men den blir dyrt och bygger mycket på höjden. Ska det nya skivorna limmas eller räcker det med att skruva dem i bef. spångolv?
Tacksam för råd och tips.

/Thomas
 
Kör med golvgipsen och limma dit dem!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.