Golvbrunnen i garaget är lös och skulle behöva åtgärdas. Ringen som (det lösa) gallret ligger i är helt lös, går det att gjuta fast den eller har den gått sönder och borde bytas?
(Nej, jag har inga planer på att gjuta igen den. Den används inte, vi parkerar inte bilar i garaget men det sitter både inkommande vatten och en utkastare i garaget.)
(Nej, jag har inga planer på att gjuta igen den. Den används inte, vi parkerar inte bilar i garaget men det sitter både inkommande vatten och en utkastare i garaget.)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, jag har landat i att det är lika bra att byta den efter att ha läst på lite och insett att det borde räcka med en plastbrunn och inte någon dyr rostfri, Lika bra att göra det rejält.Claes Sörmland skrev:
Det enda jag funderar på nu är om jag vågar ta upp ett hål för en brunn till i anslutning till utkastaren som sitter i ena hörnet eller om det påverkar hållfastheten i golvet. Det är krypgrund under.
När du väl har bilat och ska byta brunnen så kommer du att passa på att byta hela vägen ur huset. När du ändå byter avloppet så passar du på att byta inkommande vatten. Så brukar det vara på byggahus.
Den kan ansluta till gjutjärnsrör. Det är allt annat än enkelt att få osär helt.
Om man bilar, är risken stor att det anslutande gjutjärnsröret går sönder.
Det kommer att gå åt massor med timmar att byta brunnen.
Om man bilar, är risken stor att det anslutande gjutjärnsröret går sönder.
Det kommer att gå åt massor med timmar att byta brunnen.
Klicka här för att svara