Har idag en push 12:a för golvvärmen på plan2, finns även en handdukstork inkopplad parallellt med slingan.
Kommer nu sätta in golvvärme på nedervåningen och tänkte driva ovanvåningens golvvärme med push 23:an från nedervåningen för att slippa en shuntgrupp.

Så här ser det ut idag på plan2.
Ett öppet installationsutrymme i en vägg med ett kopplingsschema för golvvärme, inklusive rör, ventiler och en ställdon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kopplingsschema:
Värmesystem med pumpar och rör anslutna till en golvvärmefördelare, märkt med färgkoder och etiketter för olika anslutningar.
Skapa konto

Bör jag nu lägga handdukstorken i serie med golvvärmen för att slippa att nästan allt flöde tar vägen över handdukstorken?
Och vad behövs för kopplingar för att få en vettig anslutning i skåpet?

Vy av öppet golv med vattenrör, kablar och tigersåg i ett byggprojekt.
Skapa konto
Hål i vägg med synliga vattenrör och elledningar efter modifiering för handdukstork.
Skapa konto
Efter lite funderingar så kom jag fram till att det inte är så bra att köra handdukstorken på shuntat vatten så fram med tigersågen efter noggrant studerar bilderna från när jag la ner vattenrören för några år sedan. Och efter missat rören men några centimeter så fann jag en fri väg till skåpet.
Nu blev problemet bara att uponor bytt anslutningar till sina skåp och inga finns att köpa längre, ringde till uponor för att gråta ut lite men fick tag i en väldigt trevlig tjej på supporten som gav sig ut att leta lite på lagret och vips nästa dag fanns dom i brevlådan utan kostnad! Det kallar jag support!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.