harry73
Logad Logad skrev:
Nja, R3 är uppe igen till lördagen.
10 december är lördag. Den ska på halv effekt under lördagen

harry73
Så det är både lördag och söndag vi har halv effekt från RH3 och inte fredag som @Logad först skrev. Det syns att han inte läser aftonbladet

A alfista skrev:
Men enligt UMM:
[länk]

Man planerar att se över båda generatorerna.
Ser en tvetydlighet i UMM nu, event start 11/12 03:00 men i texten står det 10/12.

Sedan var det lite felkopplat i skallen, skrev fredag och lördag ovan när det ska vara söndag och måndag.

harry73
Vad jag kan läsa, har Ringhals 3 två generatorer G31 som stängs ner på söndag och G32 som stängs ner på lördag

Det finns två aktiviteter anmälda.
Dataöversikt: Ringhals Block-3 G31 och G32 produktionskapacitet, datum och tid för rapportering.

• Ledsen
harry73
  • Laddar…
Hoppla, jag missade helt den andra UMMen. Jag kan tycka att de skulle legat i samma UMM. Nåväl, halv effekt hela helgen vilket är tur då elbehovet är lite mindre då. Rullande bortkoppling tror jag inte på.

Logad Logad skrev:
Jag kan tycka att de skulle legat i samma UMM. Nåväl, halv effekt hela helgen vilket är tur då elbehovet är lite mindre då. Rullande bortkoppling tror jag inte på.
De är publicerade vid olika tillfällen, kanske man inte hade bestämt sig för jobbet på den andra generatorn från början.
Detta i sig bör inte ha så stor inverkan på risken för bortkoppling, dels pekar prognosen inte på överdriven kyla, dels är bortfallet inte så omfattande. Men med R4 och O3 nere samtidigt så har vi nog inte så betryggande marginaler till att börja med.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.