Hade ni godkänt den här plattsättningen? Fogen ska väl ändå följa med upp på vägen? Eller är jag kanske övernitisk?

• Närbild på mörk kakelplattsättning med ojämn fogning där fog saknas längs en kant.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C Corsair skrev:
Hade ni godkänt den här plattsättningen? Fogen ska väl ändå följa med upp på vägen? Eller är jag kanske övernitisk?
Visst ska det följa med upp på väggen alt att det kommer i mitten på kaklet.
Tycker inte det är snyggt.
Går det få en bild på avstånd?

När vi gjorde om vårt badrum för en massa år sen frågade kakelsättaren om vi ville ha fogföljning. Jag hade nog inte varit så nöjd om det hade sett ut sådär, särskilt inte när man har använt samma plattor till golv och väggar.

• Gilla
anba
  • Laddar…
Är plattorna lika stora ? Annars funkar det ju inte.

P Pappa1986 skrev:
Visst ska det följa med upp på väggen alt att det kommer i mitten på kaklet.
Tycker inte det är snyggt.
Går det få en bild på avstånd?
Det var det jag kände med. Tyvärr har målaren lagt papper och maskerat stora delar. Men det är en sträcka om drygt 2 meter efter en vägg som ser ut såhär. Det är bara den väggen av 4 som är kaklad.

R RoBo skrev:
Är plattorna lika stora ? Annars funkar det ju inte.
Det är identiska plattor på golv som vägg.

Då hade man nog velat ha fogföljd. Men har man inte sagt det är det nog inte mycket att göra för det är ju inte fel.

R RoBo skrev:
Då hade man nog velat ha fogföljd. Men har man inte sagt det är det nog inte mycket att göra för det är ju inte fel.
Det är ingen som frågat och vi har inte sagt nått för vi tog det tyvärr för givet.

Kanske kakelsättaren centrerat väggplattorna runt fönster, dörr eller dylikt för att det ska se snyggt ut på det sättet istället?

• Gilla
RoBo
  • Laddar…
Går det att få fogföljd på alla väggar i badrummet?
Vilken vägg är det?

nino nino skrev:
Går det att få fogföljd på alla väggar i badrummet?
Vilken vägg är det?
Det är bara 1 vägg som är kaklad. Resten är målade. Men det kommer stå ett badkar där så man kommer inte se det så jag släpper t.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.