Efter att flytspacklat 3ggr så känner jag mig nöjd med resultatet. Till nästa gång så tror jag lärdomen är mer spackel och lösare konsistens!
Börjat lägga ut EPS i väntan på vändskivorna
Fredag och vändskivorna leveras, sambon borta över helgen så blev hörlurar med podden Freakshow och jobba långa dagar.
Inte helt enkelt att lägga slangen själv när inte plåtarna sitter fast.
Skulle självklart haft EPS byglar men det kom man på försent.
Tillslut låg golvet på plats, ganska nöjd med resultatet. Vart lite diff vid klacken till kaminen så kan ev inte ha glasskiva som gnistskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fredag och vändskivorna leveras, sambon borta över helgen så blev hörlurar med podden Freakshow och jobba långa dagar.
Logga in
Skapa konto
Tillslut låg golvet på plats, ganska nöjd med resultatet. Vart lite diff vid klacken till kaminen så kan ev inte ha glasskiva som gnistskydd.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Bor också i ett hus på berget. Har du koll på om det är asbets i originalplastmattorna/limmet?chaser skrev:
Efter att flytspacklat 3ggr så känner jag mig nöjd med resultatet. Till nästa gång så tror jag lärdomen är mer spackel och lösare konsistens!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild] [bild]
Nej, har inte kollat det. Noterade först nu att användning av asbest faktiskt var tillåtet när husen byggdes. Så hade inte reflekterat över det. Vill man vara på den säkra sidan så får man nog ta upp prover och skicka in för analys alt ringa kommunen och se om de har koll. Jag är iallafall av med alla lim och golvresterL LinnéaLi skrev:
chaser skrev:
Nej, har inte kollat det. Noterade först nu att användning av asbest faktiskt var tillåtet när husen byggdes. Så hade inte reflekterat över det. Vill man vara på den säkra sidan så får man nog ta upp prover och skicka in för analys alt ringa kommunen och se om de har koll. Jag är iallafall av med alla lim och golvrester
Har slitit upp en del innan det slog mig. Velar om jag ska skicka in ett test eller vara lyckligt ovetandeschaser skrev:
Nej, har inte kollat det. Noterade först nu att användning av asbest faktiskt var tillåtet när husen byggdes. Så hade inte reflekterat över det. Vill man vara på den säkra sidan så får man nog ta upp prover och skicka in för analys alt ringa kommunen och se om de har koll. Jag är iallafall av med alla lim och golvrester
Bra jobbat! Måste bli ett av Luleås finaste parhus när du är klar!
Med tanke på arbetsinsatsen så hade jag nog köpt en villa istället och lagt jobbet där istället men kan inget om geografin i Luleå - kanske är det precis där du köpt som man vill bo .
Med tanke på arbetsinsatsen så hade jag nog köpt en villa istället och lagt jobbet där istället men kan inget om geografin i Luleå - kanske är det precis där du köpt som man vill bo .
På Porsön? Njae, under min uppväxt i Luleå hade Porsön ett rätt dåligt rykte. Det har dock några fördelar med närhet till ormbergets friluftsområde, universitetet samt teknikparken aurorum med bland annat facebooks Datacenter så sämre kan man nog bo. Dessutom är det 20 år sedan jag lämnade stan så vad vet jagM Morgonskiftet skrev:
Det blir säkert skitbra. Hoppas du kommer trivas!possum77 skrev:
På Porsön? Njae, under min uppväxt i Luleå hade Porsön ett rätt dåligt rykte. Det har dock några fördelar med närhet till ormbergets friluftsområde, universitetet samt teknikparken aurorum med bland annat facebooks Datacenter så sämre kan man nog bo. Dessutom är det 20 år sedan jag lämnade stan så vad vet jag![]()
Tack,M Morgonskiftet skrev:
Porsön har precis som @possum77 säger ett skamfilat rykte, men finns lite olika delar. Är framför allt centrum som kan var stökigt med studenter (som inte bryr sig så mycket) samt ”samhällsklasser” som har/haft det tufft.
Här uppe på ”berget” är det dödslugnt, enda ”stöket” som varit är att några ungar spelar hockey på gatan
Det är extremt nära till LTU och man tar sig vart som helst i Luleå på 10min (gör man väl iofs från de flesta ställen). Jag trivs väldigt bra.
Köpte huset till vettiga pengar med målsättningen att lägga 300k på renoveringen (ex eget arbete). Var ett tag sedan jag gjorde en sammanställning men jag kommer lägga lite mer då jag gjort en del saker jag inte tänkt från början.
Framförallt har golven tagit sjukt mycket mer tid än vad jag trodde från början. Att få bort golv och limrester har varit en mardröm.
När huset väl är klart så räknar jag med att värdet återbetalat arbetet/kostnaden i annat fall har vi som du säger Luleås finast parhus
Tanken är inte att sälja direkt utan jag och sambon får bo in oss och se vad vi vill i framtiden. Jag skulle gärna vilja ha större garage och sambon vill ha större trädgård på sikt.
Det låter som om du kommer få fler projekt i framtiden alltså... då var det här uppvärmningen och grundplåten kanske. Tummen upp!chaser skrev:
Tack,
Porsön har precis som @possum77 säger ett skamfilat rykte, men finns lite olika delar. Är framför allt centrum som kan var stökigt med studenter (som inte bryr sig så mycket) samt ”samhällsklasser” som har/haft det tufft.
Här uppe på ”berget” är det dödslugnt, enda ”stöket” som varit är att några ungar spelar hockey på gatan
Det är extremt nära till LTU och man tar sig vart som helst i Luleå på 10min (gör man väl iofs från de flesta ställen). Jag trivs väldigt bra.
Köpte huset till vettiga pengar med målsättningen att lägga 300k på renoveringen (ex eget arbete). Var ett tag sedan jag gjorde en sammanställning men jag kommer lägga lite mer då jag gjort en del saker jag inte tänkt från början.
Framförallt har golven tagit sjukt mycket mer tid än vad jag trodde från början. Att få bort golv och limrester har varit en mardröm.
När huset väl är klart så räknar jag med att värdet återbetalat arbetet/kostnaden i annat fall har vi som du säger Luleås finast parhus
Tanken är inte att sälja direkt utan jag och sambon får bo in oss och se vad vi vill i framtiden. Jag skulle gärna vilja ha större garage och sambon vill ha större trädgård på sikt.
Kaminen är numera installerad och haft sotare på plats, dock inte fått någon faktura eller intyg att den är godkänd, har därför tagit det lite lungt med eldandet, var tvungen att testa den trots allt
Underbar känsla med kamin
Visa bilaga A594B148-C8F9-4D2C-963E-930EEF7B47BA.MOV
Äntligen haft möjlighet att ta emot denna leveransen
Så i lördags morse skruvades stommarna ihop
Har dock inte varit nöjd med golvet i köket så plockade upp det i söndags och slipade av en del flytspackel och la på lite ny. Helt klart något man behöver träna på.
Idag las eps, golvvärme och golvet tillbaka på plats och jag fick placera lite köksstommar så man får känslan av hur det kommer bli
Saknar 2 överskåp som inte kom på plats samt ett högskåp som var lite skadat i leveransen.
Underbar känsla med kamin
Visa bilaga A594B148-C8F9-4D2C-963E-930EEF7B47BA.MOV
Äntligen haft möjlighet att ta emot denna leveransen
Logga in
Skapa konto
Så i lördags morse skruvades stommarna ihop
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har dock inte varit nöjd med golvet i köket så plockade upp det i söndags och slipade av en del flytspackel och la på lite ny. Helt klart något man behöver träna på.
Idag las eps, golvvärme och golvet tillbaka på plats och jag fick placera lite köksstommar så man får känslan av hur det kommer bli
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Saknar 2 överskåp som inte kom på plats samt ett högskåp som var lite skadat i leveransen.