Just nu är det ganska torrt och panelvirket har därför torkat isår och vridit sig något och skapar glipor. Löser sig nog när höstfukten kommer.
Har du gått över panelen med en hammare och slagit i spiken? En del brädor har en tendens att lirka ut spikarna när brädorna krymper/sväller och då kan du få stora glipor.
Har du gått över panelen med en hammare och slagit i spiken? En del brädor har en tendens att lirka ut spikarna när brädorna krymper/sväller och då kan du få stora glipor.
Lite glipor går ju att acceptera, eller snarare; det får man väl helt enkelt acceptera.
Stora glipor, sprickor och kvisthål tycker jag att man gärna kan fylla igen med utomhusakrylfog, om det inte är så illa att bräden behöver bytas.
Stora glipor, sprickor och kvisthål tycker jag att man gärna kan fylla igen med utomhusakrylfog, om det inte är så illa att bräden behöver bytas.
Jag håller själv på och målar nu.
Så idag kollade jag lite extra hur stora springor jag har, och det var väl uppåt 2-3 mm på sina håll - som jag inte iddes försöka foga ihop.
Idag har jag dragit i lite utomhusakrylfog i några kvisthål och i någon spricka i ett par plank.
Så länge inte getingar kommer in, typ.
Och sprickfixet var rent estetisk åtgärd.
*Jag är inte målare till professionen, så jag kan givetvis ha fel*
Så idag kollade jag lite extra hur stora springor jag har, och det var väl uppåt 2-3 mm på sina håll - som jag inte iddes försöka foga ihop.
Idag har jag dragit i lite utomhusakrylfog i några kvisthål och i någon spricka i ett par plank.
Så länge inte getingar kommer in, typ.
*Jag är inte målare till professionen, så jag kan givetvis ha fel*
Klicka här för att svara