Hej!

Jag ska sätta upp glasmosaik ovanför bänkskivan i köket. Nu undrar jag vart det är smartast att starta? Jag har en hörna och ett fönster att rama in.

Kan man dela på mosaiken för att anpassa bitarna? I sådana fall vilket verktyg ska jag använda för det? Jag har sett på en del tillverkares sidor att det finns en mosaiktång, men man nämner inget om det går att dela på glasmosaik med den, bara vanlig mosaik.

Är det någon som är haj på detta som kan ge lite råd?
 
Är det pyttesmå bitar så får man hoppa över delandet, annars kan man använda en vinkelkap och ta bort det man inte vill ha. En skruvtving att hålla fast biten med är bra.

Jag skulle börja vid fönstret ...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.