Håller på att få spader. Tredje gången som glasfirman måste komma och få ut en liten insekt bakom glaset. Jag begriper inte var de kommer ifrån. Det går ju inte att hålla på på detta viset. Vi är jättenöjda annars med glaset och så lätt att hålla rent. Det är fogat runt om, det borde ju vara omöjligt att det kommer in insekter. Vad tror ni att detta beror på?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tja, ägget fanns kanske där innan glaset sattes upp.
Men vad gör ett litet kryp, det är väl ganska harmlöst.
och snart ramlar det ner pga undernäring och syns inte mer.
Men vad gör ett litet kryp, det är väl ganska harmlöst.
och snart ramlar det ner pga undernäring och syns inte mer.
Jag hade problem en sommar med trips som letade in sig i min datorskärm mellan frontglas och bildelementet. Jag tror det var ljuset från skärmen som lockade, men störigt var det när det plötsligt fanns ett komma i texten man inte hade skrivit och som sen flyttade på sig.
Lösningen var som @KnockOnWood skrev att vänta till de tröttnade eller dog, det tog ett par månader.
Lösningen var som @KnockOnWood skrev att vänta till de tröttnade eller dog, det tog ett par månader.
Yrrol.
Jag ska montera vår glasskiva nu i helgen som kommer, och jag har köpt en vinkellist i aluminium som jag tänker skruva/silicona fast i bänkskivan. Listen är 6mm och glaset är just 6mm. I ovankant har jag fräst till en kakellist i ek som passar våra mått.
Får se om det krävs en hermetiskt tät fog runtom för att hålla krypen borta som det rapporteras om här ovan, men jag provar utan först.
Några har tipsat om att ställa glaset i en U-list, men då kommer ju glaset ut ca 2mm från väggen...
Jag ska montera vår glasskiva nu i helgen som kommer, och jag har köpt en vinkellist i aluminium som jag tänker skruva/silicona fast i bänkskivan. Listen är 6mm och glaset är just 6mm. I ovankant har jag fräst till en kakellist i ek som passar våra mått.
Får se om det krävs en hermetiskt tät fog runtom för att hålla krypen borta som det rapporteras om här ovan, men jag provar utan först.
Några har tipsat om att ställa glaset i en U-list, men då kommer ju glaset ut ca 2mm från väggen...
Klicka här för att svara



