Jag vill minnas att det var någon som surrade om det här på forumet för ett tag sedan och det lät riktigt läckert! Har du testat att söka gamla inlägg, fast det kan vara lite svårt att hitta ibland...Hoppas att den ursprunglige tipsaren hör av sig!

Hoppas att du kör på den grejen för det låter onekligen häftigt!

Anna

Det var jag som surrade tror jag...

Har inte gjort det själv, men det borde väl vara ganska lätt...

Köp en glasskiva, borra hål i hörnen.
Tejpa affischen på glaset.
Skruva fast skivan.
Silikona i skruvhålen och ev runt ytterkanterna.

Silikonen får man skära bort när man vill byta bild.
Jag skulle ha frostat glas, men smaken är delad...

Jadu Nix, det kan nog ha varit du som surrade!

Men hur fäster man bilden på glaset? Tejpa kanterna? Och frostat glas låter snyggt, men ta då den frostiga sidan inåt, det måste väl vara lättare att rengöra då?

Testa!

Ja, det är ju alltid det där med att övertala sambon... det är ju där det kan stupa! Men att öka gradvis låter som en bra idé. Man ska inte vara så traditionell alla gånger! Lycka till! (Både med glaset och övertalningen ;D)!

Jag har sett någon som had satt upp armerat glas av den typen som fanns i dörrarna på skolan (rutig armering med lite vågiga trådar). Snyggt!!

Målar man väggen bakom i en trevlig kulör är det mycket enkelt att förändra utseendet på köket. Skruva bara ner glasskivorna - rolla på "årets" kulör. Sätt tillbaka... Betydligt enklare än att kakla om...

Kolla på Tibroköks hemsida. Scala ek är en av de bilder som de har med glas där man ser effekten.

Vänligen,

anna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.