Har gamla gjutjärnselement som står på golvet med tillhörande lite grövre järnrör med lödda skarvar.
Har tagit bort golvspån, 10 mm, men elementet står kvar på klossar, då jag blev lite osäker på om rören klarar den, även om, lilla sänkningen. Är det nån fara?
Har tagit bort golvspån, 10 mm, men elementet står kvar på klossar, då jag blev lite osäker på om rören klarar den, även om, lilla sänkningen. Är det nån fara?
Det där ser inte ut att vara gjutjärnsradiatorer. Lödda skarvar låter konstigt. Skarven jag ser verkar vara gängad. Avsticken är nog svetsade.
Ja, skarven är gängade, och det finns ett par skarvar till bakom och avsticken kan ju inte vara annat än svetsade det var jag som var lite snabb där. Vad skulle det vara om inte gjutjärnsradiatorer?D Daniel 109 skrev:
Att du tagit bort 10 mm är det ingen risk för . det som kan hända är att dom inte går ner ordentligt och står på golvet med alla benen , utan kommer att vicka lite , om så är kan du sätta några distanser under av hårdare sortB Bossesv skrev:
Du får prova
Jag tycker att det ser ut att vara en grovvariant av flänsradiatorer. De är i så fall tillverkade av sammansvetsade plåtdelar.
Stämmer, trägolvet är original och vid renovering har man lagt på golvspån och plastmatta och så monterat tillbaka elementet. Jag har tagit bort all, men låtit elementet stå kvar på små klossar, lite bekymrad över sprickor/läckage. Skulle det vicka är det, som du säger enkelt att lösa.L Liteavvarje skrev: