Ibland blir det fel. Detta är en sådan gång. Mattläggaren kom imorse och skulle påbörja arbetet med att gjuta igen en liten "ränna" i betonggolvet efter rörbyte och konstaterade att brunnen sitter 1cm för högt. Ponera nu att första böjen efter brunnen (från brunnen sett mot stammen) kommer att få lite bakfall efter jag flyttat brunnen, är det något problem? Givetvis kan det ju på inga sätt vara optimalt, det blir ju som ett extra vattenlås, men flöde etc. kanske påverkas? Är det förkastligt att ha det på det sättet, och jag får bita i det ultrasura äpplet och bila upp halva golvet på nytt för att vrida om röret i ett tidigare skede?

Tråkigt att det är en sådan som sitter där nu... :\

Kan du/mattläggaren inte flytspackla på en cm golvhöjd då? Så hade nog jag gjort i alla fall.

• Gilla
D09
  • Laddar…
Roundup skrev:
Kan du/mattläggaren inte flytspackla på en cm golvhöjd då? Så hade nog jag gjort i alla fall.
Innebär inte flytspackling med en cm runt brunnen att man måste upp kanske två tre cm för att behålla fallet? Blir en del flytspackel men kanske enklare än att bila upp iaf.

Njaa 1cm extra blir väl 1 cm över hela badrummet, så har du samma fall som du skulle haft om det vore rätt från början.

• Gilla
mangen5
  • Laddar…
Mattläggaren avrådde till spackling. Det skulle gå väldigt mycket spackels, samt att jag har inkommande vatten via PRK/PEM ca 20mm ovan golv/väggvinkeln som skulle spacklas in då. Bet i skitäpplet och bilade upp en halvmeter. Nu ska jag bygga nytt! Hoppas att resten av installationen klarade sig bara...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.