Varför har du dessa tankar

U
A Alexn72 skrev:
Varför har du dessa tankar
För jag funderar på att blanda själv, i ett befintligt hus

att gjuta små kvadrater ist för en hel är inga bekymmer tar bara mera tid. och sprickbildning är stor just där skarvarna av 2kvadrater möts. och sen den kosmtiskadela är att kan bli se olika ut i färgnyansen m.m

U Ultra Bygg skrev:
För jag funderar på att blanda själv, i ett befintligt hus
Hur många kubik totalt?

Jag gjorde så i min källare. Det blev ok tycker jag, inga särskilda sprickor så här något år senare. Jag dubbade in några armeringsjätn i kanten på den "gamla" plattan. Finns några bilder i min tråd om Villa Rucklet tror jag.

• Gilla
Ultra Bygg
  • Laddar…
U
A Alexn72 skrev:
Hur många kubik totalt?
Ca 40 kvm, inte räknat på kubik

U
joakim_j joakim_j skrev:
Jag gjorde så i min källare. Det blev ok tycker jag, inga särskilda sprickor så här något år senare. Jag dubbade in några armeringsjätn i kanten på den "gamla" plattan. Finns några bilder i min tråd om Villa Rucklet tror jag.
Hur stor källare? Satte du isolering i ?

U Ultra Bygg skrev:
Ca 40 kvm, inte räknat på kubik
Så typ 4-5 kubik...

350 säckar...

U
Cruzze Cruzze skrev:
350 säckar...
hehe ja. Men uppdelat i 3-4 omgångar. Men det blir ett hästjobb.
Hur många sängar går i en blandare?

U Ultra Bygg skrev:
hehe ja. Men uppdelat i 3-4 omgångar. Men det blir ett hästjobb.
Hur många sängar går i en blandare?
Jag har en liten blandare från Jula som funkar bra. Tar bara en säck då man måste luta den en bit för att få bra omblandning. Man kan hyra större men vad kan de ta? 2-3 kanske.

Ca 5säckar går de i en blandare och ca 5minuter o fylla och blanda per omgång så de tar väldigt lång tid och blir inte så mycket billigare att blsnda själv jämnfört med o beställa ut en betongbil

• Gilla
Cruzze och 1 till
  • Laddar…
U
J Jävligtlat skrev:
Ca 5säckar går de i en blandare och ca 5minuter o fylla och blanda per omgång så de tar väldigt lång tid och blir inte så mycket billigare att blsnda själv jämnfört med o beställa ut en betongbil
J Jävligtlat skrev:
Hur ser prisbilden ut ungefär får gå ut en bil?

Cruzze Cruzze skrev:
350 säckar...
Men man köper inte grovbetong för de kvantiteterna, om man har lite förstånd. Billigare och betydligt bättre är att köpa Byggcement, sand och grus.

• Gilla
Cruzze och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.