grecke grecke skrev:
jag gissar på 34.500.-
Jag tror mer på 34.850. Ungefär!

elpaco elpaco skrev:
Jag tror mer på 34.850. Ungefär!
Och sen plus 23 spänn för häftklammern så 34873 gissar jag!

Runt 35.000 tusen känns rimligt.

• Haha
gaia
  • Laddar…
mattisx mattisx skrev:
Låt oss leka en lek. Vem kan komma närmast i pris (inkl moms) för följande VVS-installation?

Jobbet innefattar:
  • Kopparrör + montering arbetstank + Yonos Pico-pump
  • 2 personer med varsin bil
  • Stockholm
VP o
mattisx mattisx skrev:
Låt oss leka en lek. Vem kan komma närmast i pris (inkl moms) för följande VVS-installation?

Jobbet innefattar:
  • Stockholm
VP och arbetstank samt isolerade rör högst upp fanns redan.
Gissar på c:a 35k före rot.

Vad tycker ni det är värt
R roli skrev:
Kul rördragning som är svår att sätta ett pris på när det gäller vad rörkrökare kan tänkas ta betalt för. Men jag skulle gissa någonstans kring 15-20 tusen för att det är i Sthm. Man kan ju undra hur de tänker med rördragningen. Varför har man dragit rören den "blå" vägen när det blir mindre klämböjar om man har valt den "röda"??:surprised:?:thinking:. Men man kan ju fakturera 3 böjar och tid för att klämma, kapa osv. istället för 1 böj och mindre tid för klämma och kapa......
[bild]
Dom ville göra slut på sina korta spillstumpar(och fakturera nya långa) så då blev det så.

Det absolut viktigaste i detta: Vad är en ”Arbetstank”…?

P paralun skrev:
Jo "Houston we have a problem"....
Det är väl sannolikt att det även finns en "hantverksbubbla" som spricker.
Sen ser man ju allt oftare att hantverkares servicebilar står utanför Biltema och allt mindre viktigt handlas där isf hos Ahlsell.
35000:- för en liten pump och lite koppel... sanslöst!
Krilleman Krilleman skrev:
Det är Lundagrossistens faktureringsprogram.
Måhända att dom då handlar på just Lundagrossisten?

[bild]
Det verkar så att de kan inte få 200% påslag hos lundagrossisten ;)

Krilleman
wrobel.se wrobel19 skrev:
Jodå, det går att ställa in sitt procentuella påslag individuellt.

Inget nytt under solen...

Jo men med tanke på alla "katastroftrådar" nu i forumet om fakturor så är det nog "Houston, we have a problem"....

Jodå, det går att ställa in sitt procentuella påslag individuellt.

Inget nytt under solen...
Ja, inget nytt, jag kan ställa min påslag på 1000%. Grejen är att VVS-firmor som handlar på Dahl har INGET påslag. De visar bara fakturor från dahl och debiterar för arbete. Påslaget i verkligheten ligger på mellan 70-200%. Det är ok med mig, för att jag jobbar i branschen, vet hur funkar det och jag kan reagera. Privata kunder, som litar på folk, blir fuskade. Det tycker jag.

Biltema har börjat saluföra svenska varor inom VVS faktiskt.
Prylar från både Trio Perfekta och FaluPlast finns i deras sortiment.

Ingen RSK visas och givetvis är dessa varor ompackade i Biltemas egna förpackningar.
De saluför även ABBs eldosor under eget namn. Komplementerade med lösa stutsar där när Hornbach hade slut på de (billigare) ABB-delarna, och de passade rätt av.

Krilleman
Grejen är att VVS-firmor som handlar på Dahl har INGET påslag. De visar bara fakturor från dahl och debiterar för arbete. Påslaget i verkligheten ligger på mellan 70-200%.
Va?
Hur menar du nu?

Utveckla din utsago.
För jag har insyn på marknaden sedan millenieskiftet och förstår inte vad du menar…

:thinking::thinking:

För dom pengarna hade jag hyrt en rörpress + allt material. Sedan lagt så lång tid det behövs på att få ihop det.
Baserat på vad jag ser, max en helgs jobb för mig.

Sedan firat med en betald lång weekend med familjen för pengarna som blev över.

35tkr

mattisx mattisx skrev:
T H A N K S F O R P L A Y I N G !

Vinnaren är:
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Uppskattar att ha sett era resonemang, några av er är uppenbarligen riktigt kunniga.

Jobbet innefattar:
  • Stockholm
VP och arbetstank samt isolerade rör högst upp fanns redan.

antingen är det kaffe&bulle pris elr så är det 6 siffrigt tror mer på 6siffrigt låter mer troligt

mnils skrev:
Varför behövde de vara två? Finns ju bara plats för en att jobba där eller behövde han ha hejarklacken med sig också?

Jag gissar på 8500:- vilket är vad jag tycker det ser ut att vara värt. Pumpen har ju gått upp i pris och ligger numera på närmare 2000kr.

Och vad skall alla rören och kopplingarna vara till, en hel del börjar i ingenstans och slutar också i ingenstans.
mnils skrev:
Varför behövde de vara två? Finns ju bara plats för en att jobba där eller behövde han ha hejarklacken med sig också?

Jag gissar på 8500:- vilket är vad jag tycker det ser ut att vara värt. Pumpen har ju gått upp i pris och ligger numera på närmare 2000kr.

Och vad skall alla rören och kopplingarna vara till, en hel del börjar i ingenstans och slutar också i ingenstans.

Är väl snarare material för nästan 8500.
Får man fråga vart du kan köpa en yonos pico för under 2000?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.