132 215 läst ·
152 svar
132k läst
152 svar
Gissningsleken, vad kostade detta VVS jobb?
Produkter som diskuteras: "häftklammern"
Häftklammer
En häftklammer är ett litet metallstycke som används för att fästa ihop papper, kartong och andra material. De är ofta tillverkade av tunt ståltråd och böjs för att hålla ihop materialen när de pressas genom dem med hjälp av en
Läs mer
mattisx skrev:
Låt oss leka en lek. Vem kan komma närmast i pris (inkl moms) för följande VVS-installation?
Jobbet innefattar:
VP o
- Kopparrör + montering arbetstank + Yonos Pico-pump
- 2 personer med varsin bil
- Stockholm
Gissar på c:a 35k före rot.mattisx skrev:
Vad tycker ni det är värt
Dom ville göra slut på sina korta spillstumpar(och fakturera nya långa) så då blev det så.R roli skrev:Kul rördragning som är svår att sätta ett pris på när det gäller vad rörkrökare kan tänkas ta betalt för. Men jag skulle gissa någonstans kring 15-20 tusen för att det är i Sthm. Man kan ju undra hur de tänker med rördragningen. Varför har man dragit rören den "blå" vägen när det blir mindre klämböjar om man har valt den "röda"???
. Men man kan ju fakturera 3 böjar och tid för att klämma, kapa osv. istället för 1 böj och mindre tid för klämma och kapa......
[bild]
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Det absolut viktigaste i detta: Vad är en ”Arbetstank”…?
P paralun skrev:
Det verkar så att de kan inte få 200% påslag hos lundagrossistenKrilleman skrev:
Ja, inget nytt, jag kan ställa min påslag på 1000%. Grejen är att VVS-firmor som handlar på Dahl har INGET påslag. De visar bara fakturor från dahl och debiterar för arbete. Påslaget i verkligheten ligger på mellan 70-200%. Det är ok med mig, för att jag jobbar i branschen, vet hur funkar det och jag kan reagera. Privata kunder, som litar på folk, blir fuskade. Det tycker jag.Krilleman skrev:
De saluför även ABBs eldosor under eget namn. Komplementerade med lösa stutsar där när Hornbach hade slut på de (billigare) ABB-delarna, och de passade rätt av.Krilleman skrev:
Va?wrobel19 skrev:
Hur menar du nu?
Utveckla din utsago.
För jag har insyn på marknaden sedan millenieskiftet och förstår inte vad du menar…
För dom pengarna hade jag hyrt en rörpress + allt material. Sedan lagt så lång tid det behövs på att få ihop det.
Baserat på vad jag ser, max en helgs jobb för mig.
Sedan firat med en betald lång weekend med familjen för pengarna som blev över.
35tkr
Baserat på vad jag ser, max en helgs jobb för mig.
Sedan firat med en betald lång weekend med familjen för pengarna som blev över.
35tkr
mattisx skrev:
Jobbet innefattar:
antingen är det kaffe&bulle pris elr så är det 6 siffrigt tror mer på 6siffrigt låter mer troligt
- Kopparrör + montering arbetstank + Yonos Pico-pump
- 2 personer med varsin bil
- Stockholm
antingen är det kaffe&bulle pris elr så är det 6 siffrigt tror mer på 6siffrigt låter mer troligt
mnils skrev:Varför behövde de vara två? Finns ju bara plats för en att jobba där eller behövde han ha hejarklacken med sig också?
Jag gissar på 8500:- vilket är vad jag tycker det ser ut att vara värt. Pumpen har ju gått upp i pris och ligger numera på närmare 2000kr.
Och vad skall alla rören och kopplingarna vara till, en hel del börjar i ingenstans och slutar också i ingenstans.
mnils skrev:Varför behövde de vara två? Finns ju bara plats för en att jobba där eller behövde han ha hejarklacken med sig också?
Jag gissar på 8500:- vilket är vad jag tycker det ser ut att vara värt. Pumpen har ju gått upp i pris och ligger numera på närmare 2000kr.
Och vad skall alla rören och kopplingarna vara till, en hel del börjar i ingenstans och slutar också i ingenstans.
Är väl snarare material för nästan 8500.
Får man fråga vart du kan köpa en yonos pico för under 2000?