132 215 läst ·
152 svar
132k läst
152 svar
Gissningsleken, vad kostade detta VVS jobb?
Svårt att gissa när man inte vet hur många timmar de debiterade för men jag kör till med 35.000:-SEK!mattisx skrev:
Snygga kopparrör! Jag gissar på 7800kr, /Katrinmattisx skrev:
Det är komplicerat. Gubbarna och firman? Ja absolut, de är sjukt duktiga och hittar alltid tid för mig med 1-2 dagars varsel. Materialpriserna? Har svårt att svälja dem.H Hybro skrev:
Mony skrev:
NuKrilleman skrev:
Excel skrev:
R roli skrev:
Allt det här blir en teknik"garderob". Där väggkonsolen hänger ska jag bygga och vattensäkra en vägg. Så det vertikala kopparröret går inne i väggen.Claes Sörmland skrev:
Bra pris, ärligt skulle jag säga.mattisx skrev:
Det är komplicerat. Gubbarna och firman? Ja absolut, de är sjukt duktiga och hittar alltid tid för mig med 1-2 dagars varsel. Materialpriserna? Har svårt att svälja dem.
Nu
Allt det här blir en teknik"garderob". Där väggkonsolen hänger ska jag bygga och vattensäkra en vägg. Så det vertikala kopparröret går inne i väggen.
I was sooo fucn close....mattisx skrev:
Grattis till vinnaren @klaskarlsson
Det verkar så att de handlar inte på dahl
Så det var i princip 8000 kr arbetskostnad (räknar även med bilavgifterna där) och resten material. T ex pumpen faktureras +50% mot priset på öppna marknaden?mattisx skrev:
Materialpriserna är ju en rysare men efter att ha gjort en större ombyggnad själv i pannrummet så måste jag säga att de ändå jobbar snabbt. Trots att jag har rätt bra koll på rör och kopplingar för att vara amatör så tar ju planeringen och monteringen innan pressning många dagar. Att bara svänga upp det på en dag så där visar ju att man gjort det några hundra gånger förut.
Ha, ha, jag gissade också på 35.000:-!