Som rubriken antydet, bläddrade i senaste Harald Nyborg bladet och såg att dom återigen hade en giraffslip där. Den jag såg på HN tidigare avhandlades ju i en tidigare tråd om dessa billigare giraffer tillsammans med den från Meec. Frågan är om det är samma modell och samma skit som säljs nu? Eller om det månde vara den lite nyare modellen (iof en Meec, men jag gissar vilt på att dom kommer från samma fabrik :p) dom tog in på jula som inte skulle ha samma motorproblem etc. Någon som provat eller någon som vet?

Är sugen på en giraff, även om jag vet att den förmodligen ligger tämligen långt bakom en flex eller festool så skulle det förmodligen bli lite mindre damm och jobb än att handjaga alltihop iaf. Skulle helst vilja slippa hyra då det är ärbete som kommer att göra i många omgångar.

Lyfter väl denna tråd lite själv, då jag inte kunde hålla mig utan slog till på en. Det är ju trots allt 1 års garanti, så det värsta som kan hända är väl att jag får byta den eller tjata till mig pengarna tillbaka om det inte fungerar. Relativt nära till HN så det värsta fallet är väl en extra tur dit, där är jag iof redan för jämnan så det är väl bara att lasta med den på en av de reguljära turerna........

Men, nu har jag iaf provat den ett tag och efter ett gäng timmars användning så håller den iaf fortfarande, och den gör sitt jobb. Jag skaffade den mest för att slippa dammet i huset och där har den verkligen briljerat. En riktigt Flex är förmodligen ännu bättre men om jag är någorlunda noga med att köra jämnt och hållla plattan mot väggen hela tiden kan jag ta mej tusan inte hitta något damm alls på golvet.

Den är väl aningens tung att släpa runt på, men det går också rejält fort så det kan jag leva med.

Det var ju många som hade problem med att motorn brann vad jag har förstått i tidigare trådar om nämnda maskin. Är det någon som vet hur kraftig motor det var i dessa? Om det fortfarande är samma, 1 år senare, eller om dom kanske fixat det? Jag kikade nämligen på HN's hemsida och där stod den tidigare listad med 450w motor, och i butiken trodde dom (han jag pratade med såg iof ut som ett stort frågetecken när jag frågade om giraffslipen :p) att det var samma som tidigare. Men den har faktiskt 600w motor nu, ändra på hemsidan nu också ser jag, någon kanske kan dra sig till minnes om det var 450w eller 600w motor på den gamla?

Jag hoppas den håller ihop tills jag är färdig iaf, gör den bara det var den väl värd de 1299kr den kostade.

Min utvärdering hittills, återkommer med rapport om det skulle hända något mer med den, att den brinner upp t.ex. :D

Säljer de den fortfarande? Hittar inte den på deras hemsida.

Hittade den här, men vet inte om dom har några kvar i butik.

Kan ju fylla på med att min fungerar fortfarande kanon.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.