patriklarsson skrev:
Detta var en gammal tråd, men någon som vet om det finns (billig) gipsskruv med torx att köpa idagsläget?
MVH
Coop har haft svart gipsskruv som är med torx skalle, det var deras egna märke "infra".

Tusen tack för tipset Zago! De har fortf. sådana!

Här kommer ännu en fortsättning på tråden!

Är det någon som vet om Coop har kvar den skruven, eller om det finns andra tillverkare som har gips o spånskruv med torx skalle? :S

Tidigare i tråden rekommenderades Assy-skruvar... Är det NÅGON som har erfarenhet av dem/hört bra eller dåligt om dem? Verkar vara väldigt intressant skruvutbud.. Annars finns ju Cutters, Grabber eller Gothia (för PH2 skalle)...

Gipsskruv med torx är inget jag rekomenderar!
Ett helvete att spackla sedan! det blir som en luftficka i "torxhålet"

fortsätter denna tråd
är innerligt trött på jävla stjärnskruv
finns det torx till gips

Jag kontrar med att jag är så less på TORX.
Jag är inne på många trånga ställen och TORX bara vinglar omkull.
Pozidrive kalvar också lätt omkull.
Philips är koniska och så länge man har liiiite tryck på skruvmejsel/maskin så viker det sig inte.

Wurts koniska TORX (AW) fungerar som Philips.

Protte, köper i första hand ph

PeterJeffrey skrev:
Här kommer ännu en fortsättning på tråden!

Är det någon som vet om Coop har kvar den skruven, eller om det finns andra tillverkare som har gips o spånskruv med torx skalle? :S

Tidigare i tråden rekommenderades Assy-skruvar... Är det NÅGON som har erfarenhet av dem/hört bra eller dåligt om dem? Verkar vara väldigt intressant skruvutbud.. Annars finns ju Cutters, Grabber eller Gothia (för PH2 skalle)...
Vi kör allt möjligt i Skruvväg På jobbet med reservationen att allt är med AW-bits. Efter några år med wurths fantastiska uppfinning så blir man vansinnig på allt annat. Det är min uppfattning.

• Gilla
Daniel_N
  • Laddar…
såg bra ut dom
men gissar att man bara handlar wurt skruv till bitsen då dom är konade...eller

Myhran skrev:
såg bra ut dom
men gissar att man bara handlar wurt skruv till bitsen då dom är konade...eller
Ja, det är wurth skruv som gäller.

Wurtskruv går att dra med vanlig torxbits men inte tvärtom.
synd att wurth har dåligt utbud av bits, jag behöver extralånga men det finns inte ännu.

Protte

Gipsskruvarna har flatskalle medan de flesta andra har konisk, därför görs dom med PH2 istället för torx. Själva skallen är så tunn så att spårdjupet inte räcker till för torx, flera tillverkare har försökt men misslyckats.
Wurths aw-bits var intressanta, har inte sett dom förr. Wurths skruvar är generellt väldigt bra, efter att ha använt dom blir man väldigt kräsen.

Myhran skrev:
fortsätter denna tråd
är innerligt trött på jävla stjärnskruv
finns det torx till gips
Ja det finns (bandad) Torx til gips...

Vart köper man bandad torxgipsskruv och vad kostar det?

Ahh kollade nu här på jobb och det var bandad Trall torx... hrmmm för mkt som snurrar i huvudet nu *doooh*

Masses skrev:
Ahh kollade nu här på jobb och det var bandad Trall torx... hrmmm för mkt som snurrar i huvudet nu *doooh*
Tydligen är det problem med "Överkuggning" och att skruven hamnar fel när det skall vara bandad skruv.

Så försök har gjorts att införa TORX, men ingen som fått det att fungera bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.