Hej! Håller på med att renovera i badrummet och ska snart börja gipsputsa väggarna som sen ska kaklas. Jag ska riva ner allt kakel och hugga upp golvet imorgon men hur mycket av väggen behöver man egentligen hugga av? Där har varit kaklat upp en bit och sedan har där suttit en tapet med tätskikt och färg under direkt på den gamla putsen. Jag har fått höra att man kan gipsa direkt på blafforna med bruk under kaklet och direkt på färgen underst om man primar först. Kommer det att hålla för kakling eller måste man ta bort färgen ock bruket ända ner till originalväggen? Är en maffig betongvägg från 50-talet där under men det kanske är att göra för mycket.
Mycket tacksam för svar och reflektioner!