6 641 läst ·
31 svar
7k läst
31 svar
Getter stirrar på dem när de äter
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Vi hade en grann-granne som hade 30 får på sin tomt (detaljplanerat som bostadsmark). Fåren gick också på vår grannes tomt. De låg under en ek en meter från tomtgränsen och 5 meter från vår uteplats. Hon hade inte heller tillstånd för fåren.
Får kissar mycket och de stinker, de lockar också till sig miljarder med flugor som även kom in i huset. Vi var mindre glada. Som tur var flyttade hon.
Får kissar mycket och de stinker, de lockar också till sig miljarder med flugor som även kom in i huset. Vi var mindre glada. Som tur var flyttade hon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mina "nya" kossor utanför stengärdsgården som ligger 2 meter från vårt trädäck. De kommer skuttandes och ställer sig nyfiket på rad och glor när vi sitter och tar ett kvällsglas i solnedgången. Det är trevligt med sällskap. Däremot kan vi inte ha dörrarna öppna mot hagen pga flugor.
Om djur tittar på en när man äter ser jag som litet problem.
Däremot lukten kan jag förstå.
Däremot lukten kan jag förstå.
Nej, men man har lite mer fog till att klaga. Är man nyinflyttade, bör man ha redan uppmärksamat vart hagen är.SKJB021 skrev:
Verkar som i detta fall hagen kom till i efterhand. bonden borde inte ställt den för nära grannen.
Vet annan familj som hade problem med en bonde (vet inte om det var gödselstacken som stodför nära). Något bonden hade fixat efter dom flyttat in (har jag för mig). Men var par år sen.
Medlem
· Västernorrland
· 2 366 inlägg
Varför tror jag att det inte var argumentet att getterna tittar på dem när de äter som fällde avgörandet för beslutet, utan troligen det andra som framfördes? 
Rubriksättningen är mer för att få klick än att beskriva vad nyheten handlar om.
Rubriksättningen är mer för att få klick än att beskriva vad nyheten handlar om.
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 815 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 815 inlägg
Aftonbladet har den historien, dock plus, där har de intervjuat bonden
Bonden har tidigare velat ha ut lantmätaren för gränsbestämning/justering då nuvarande gräns går genom stugan ,men stugäaeen ville inte vara med på kalaset, det kostar.
Nu har lösningen närmat sig då stugägaren skulle sälja och bonden skulle skicka bory getterna
Som någon tidigare skrev-bråka inte med bönder
Bonden har tidigare velat ha ut lantmätaren för gränsbestämning/justering då nuvarande gräns går genom stugan ,men stugäaeen ville inte vara med på kalaset, det kostar.
Nu har lösningen närmat sig då stugägaren skulle sälja och bonden skulle skicka bory getterna
Som någon tidigare skrev-bråka inte med bönder