• Arg
Stickan56 och 1 till
  • Laddar…
Lättkränkt husägare och kommun som är alltför medgörlig då troligtvis hagarna fanns där långt innan husägaren!
Nästa blir väl att förbjuda fåglar att komma för nära.

• Gilla
tobiast och 5 till
  • Laddar…
Populär artikel detta, har sett den på många håll. I den lokala tidningen framgick att getterna får flytta hela 20 meter, de är alltså en meter från köksfönstret nu, och husägaren kom före getterna. Det framgick också att de luktar riktigt illa.

Ser att det även här framgår att flytten är ynka 20 meter.
Gården är stor, så det troliga är att bonden placerat getterna där för att jäklas med husägaren av någon anledning.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
en meter från köksfönstret nu, och husägaren kom före getterna. Det framgick också att de luktar riktigt illa.
Husägaren borde väl i alla fall ha minst 4,5 meter tomt till grannen, om nu huset är placerat rätt..

• Gilla
Pin
  • Laddar…
The goats who stare at men?

• Gilla
  • Haha
tobiast och 5 till
  • Laddar…
Man kan gå ut med lite getost och säga "Vad som finns i detta paket, vet du inte ett skit om din gamle get!"

• Haha
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Det där var väl inte ett så där get-te bra beslut?

• Gilla
tobiast och 2 till
  • Laddar…
Själv skulle man tycka att det var kul om grannarna skaffade lite djur, hinner själv inte med mer än hund och häst just nu.

Hade varit kul med grannar som hade höns, får eller getter så barnen lär sig hur det funkar.

• Gilla
civilingenjören
  • Laddar…
thomas33 thomas33 skrev:
Husägaren borde väl i alla fall ha minst 4,5 meter tomt till grannen, om nu huset är placerat rätt..
Det kan man tycka. Nu blev det bestämt att det ska vara 20 meter från huset till getterna.

Darling McFluff SKJB021 skrev:
Själv skulle man tycka att det var kul om grannarna skaffade lite djur, hinner själv inte med mer än hund och häst just nu.

Hade varit kul med grannar som hade höns, får eller getter så barnen lär sig hur det funkar.
De här har inte heller något emot getterna, de vill bara inte ha dem precis utanför köksfönstret, utan några meter längre bort.
Huset kom före getterna.

Nu kommer givetvis husägaren att klaga på att dessa 20 meter är ovårdade.
Om getägaren nu slår av gräset med traktor så bullrar det.

Protte

• Gilla
civilingenjören och 5 till
  • Laddar…
Jag är rädd att om man har blivit ovän med en bonde (som dessutom har djur) så är loppet kört. Man kan inte "vinna", bonden har en outsinlig arsenal av obehag hen kan utsätta sina grannar för.

• Gilla
Johan456 och 2 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
De här har inte heller något emot getterna, de vill bara inte ha dem precis utanför köksfönstret, utan några meter längre bort.
Huset kom före getterna.
För mig likgiltigt. Vill fortfarande ha mer djur runtomkring mig.

För övrigt är det inte så det fungerar i den vuxna världen, att den som kom först har mer rättigheter.

Redigerat:
Humlo
Jag skulle gärna har getter utanför köksfönstret när jag käkade. Gratis tv! Nu sitter jag och kollar på småfåglar, katter och rådjur. Getter är coola djur. =)

• Gilla
ichigo och 2 till
  • Laddar…
Gammelnörden
När gettrakasserierna eskalerar:crysmile:
Två getter framför en surfbräda, en tuggar på något, humoristiskt uttryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
fia_mstd och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.