På konsumentens sida
· 3 419 inlägg
En husägare får oväntat och ovälkommet sällskap när denna äter middag.
Du kan läsa artikeln här: Getter stirrar på dem när de äter
Du kan läsa artikeln här: Getter stirrar på dem när de äter
Populär artikel detta, har sett den på många håll. I den lokala tidningen framgick att getterna får flytta hela 20 meter, de är alltså en meter från köksfönstret nu, och husägaren kom före getterna. Det framgick också att de luktar riktigt illa.
Ser att det även här framgår att flytten är ynka 20 meter.
Gården är stor, så det troliga är att bonden placerat getterna där för att jäklas med husägaren av någon anledning.
Ser att det även här framgår att flytten är ynka 20 meter.
Gården är stor, så det troliga är att bonden placerat getterna där för att jäklas med husägaren av någon anledning.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 496 inlägg
Man kan gå ut med lite getost och säga "Vad som finns i detta paket, vet du inte ett skit om din gamle get!"
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Själv skulle man tycka att det var kul om grannarna skaffade lite djur, hinner själv inte med mer än hund och häst just nu.
Hade varit kul med grannar som hade höns, får eller getter så barnen lär sig hur det funkar.
Hade varit kul med grannar som hade höns, får eller getter så barnen lär sig hur det funkar.
De här har inte heller något emot getterna, de vill bara inte ha dem precis utanför köksfönstret, utan några meter längre bort.SKJB021 skrev:
Huset kom före getterna.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 024 inlägg
Nu kommer givetvis husägaren att klaga på att dessa 20 meter är ovårdade.
Om getägaren nu slår av gräset med traktor så bullrar det.
Protte
Om getägaren nu slår av gräset med traktor så bullrar det.
Protte
Medlem
· Västra Götaland
· 2 496 inlägg
Jag är rädd att om man har blivit ovän med en bonde (som dessutom har djur) så är loppet kört. Man kan inte "vinna", bonden har en outsinlig arsenal av obehag hen kan utsätta sina grannar för.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
För mig likgiltigt. Vill fortfarande ha mer djur runtomkring mig.Anna_H skrev:
För övrigt är det inte så det fungerar i den vuxna världen, att den som kom först har mer rättigheter.
Redigerat: