Hej!

Finns det någon generell guide för olika tillverkare av vitvaror här på forumet?

Om inte, finns det något märke som är bättre än andra och finns det något man absolut bör hålla sig ifrån? Vi är på jakt efter "vanliga", standardvitvaror, inget fancy eller fullt med senaste tekniken...

Har ni bra eller dåliga erfarenheter av tretti.se?

Mvh
Mats
 
Tretti.se funkar väl helt okej.
Letar du rena standardvaror så är nog alla märken helt okej, se bara till att få vettig garanti.
 
Så du vill ha samma märke på allt?
Vi köpte genomgående Electrolux och är nöjda med kvaliteten på allt UTOM kylen. Den pajade i våras och det var rena turen att tre månader återstod på garantin.
Det är det beryktade modellen ERE3500 som många har haft problem med, det finns det gott om vittnesmål om både här och på andra nätforum.
Av den anledningen vill jag sätta ett minus för Electrolux.

När vi handlade upp vitvarorna kollade jag flera näthandlare och tretti.se var en av dem som man kunde ringa upp och förhandla med och få ett paketpris som var bättre än deras vanliga nätpriser. Men det bästa priset, bättre än någon näthandlare, fick jag till sist genom att gå in i en vanlig butik och lägga fram hela listan på vad vi ville ha.
 
Det kanske är "renast" att ha samma märke på allt, men inte superviktigt.

Tack Farzan för att du varnade för ERE3500! Får man fråga vad det var för kedja eller handlare som du fick bäst pris från till slut? Jag tycker det skulle kännas bättre att ha handlat av en fysik affär om det blir strul m.m. i framtiden...

Mvh
Mats
 
Det var Electrolux Home och de har ju bara Electrolux-koncernens produkter. Men det finns äldre trådar där folk har fått samma utfall med andra märken i andra kedjor.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.