3 093 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Generator som inte fungerar
Jag har nu provat att ansluta 12 volt på kolen, det går 0,75A igenom. Jag startade generatorn och fick mätvärden enl. bild. Är det bra eller dåligt?
Jag mätte också likriktarbryggorna. Mellan vissa stift gick det inte att få något värde oavsett viket håll man mätte, se bilder. verkar det OK?
Jag mätte också likriktarbryggorna. Mellan vissa stift gick det inte att få något värde oavsett viket håll man mätte, se bilder. verkar det OK?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är dåligt och du får nog ge upp att använda den om du inte ska börja öva omlindning. Mätningarna tyder på sk varvkortslutning i statorn på en av faserna. Även om du skulle nöja dig med att använda bara de friska faserna utvecklas tyvärr den typen fel ofta mot överhettning i felstället som skadar de övriga på sikt.
Dina motståndsmätningar pekade ju åt detta hållet och nu är det konstaterat. I såna fall ger mätning av induktans direkt resultat även om motståndsmätnimg ligger inom tolerans.
Dina motståndsmätningar pekade ju åt detta hållet och nu är det konstaterat. I såna fall ger mätning av induktans direkt resultat även om motståndsmätnimg ligger inom tolerans.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
