2 668 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Gemensamhetsanläggning v.s Kommunalt VA
Om en Samfällighet har Kommunalt vatten via Lantmännen och Avlopp till samfälld gemensamhetsanläggning och kommunen beslutar att införa kommunalt avlopp till området, (det ligger fler hus i närheten med endast enskilt avlopp)
blir då inte dessa fastigheter som har en gemensamhetsanläggning
oxå tvungna att ansluta sig till det kommunala avloppet ?
blir då inte dessa fastigheter som har en gemensamhetsanläggning
oxå tvungna att ansluta sig till det kommunala avloppet ?
Har svårt att tänka mig något annat. Det finns anledningar till att kommunerna anstränger sig på den här punkten, miljön framför allt.
Enskilda fastigheter brukar få dispens ett antal år så länge som det är samma ägare. Men er gemensamma anläggning tror jag nog att kommunen försöker ansluta bums.
Men ni har det ju enkelt som har ett gemensamt avlopp. Det är ju bara att ansluta på en punkt. Tänk på alla enskilda fastighetsägare som måste börja gräva upp trädgården.
Enskilda fastigheter brukar få dispens ett antal år så länge som det är samma ägare. Men er gemensamma anläggning tror jag nog att kommunen försöker ansluta bums.
Men ni har det ju enkelt som har ett gemensamt avlopp. Det är ju bara att ansluta på en punkt. Tänk på alla enskilda fastighetsägare som måste börja gräva upp trädgården.
Ja vet, jag är tyvärr på den sidan som får gräva upp hela trädgården och det ser ut som den andra samfälligheten slipper undan med kostnaden men så är det inte alltså?
Klicka här för att svara