För 6-7 år sedan byggde jag ett stort gediget Moxon skruvstycke i massiv ek till min ”Snickerbo”. Den har använts på olika platser i verkstaden efter hand som verkstaden har förändrats. Numera har jag lagt till många av dess funktioner i/på mitt stora MFT-bord så min Moxon används inte lika mycket längre. Så nu kanske någon annan behöver en extra bänk i sin vekstad.
Om du kollar länken så är den till den tråd som beskriver hur den tillverkades samt dom olika lösningarna som gör den till ett mycket användbart redskap i din verkstad.
Pris: 2500kr inklusive alla tillbehör.

Dag

Moxon skruvstycke i massiv ek monterat på en arbetsbänk i en snickarverkstad, med flera verktyg och tillbehör i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Moxon skruvstycke i massiv ek med handtag och verktyg på ett MFT-bord i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-moxon.333812/

• Gilla
JFrisk
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
För 6-7 år sedan byggde jag ett stort gediget Moxon skruvstycke i massiv ek till min ”Snickerbo”. Den har använts på olika platser i verkstaden efter hand som verkstaden har förändrats. Numera har jag lagt till många av dess funktioner i/på mitt stora MFT-bord så min Moxon används inte lika mycket längre. Så nu kanske någon annan behöver en extra bänk i sin vekstad.
Om du kollar länken så är den till den tråd som beskriver hur den tillverkades samt dom olika lösningarna som gör den till ett mycket användbart redskap i din verkstad.
Pris: 2500kr inklusive alla tillbehör.

Dag

[bild]

[bild]

[länk]
Annonsen inte aktuell längre.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.