46 922 läst ·
122 svar
47k läst
122 svar
Gåva till byggare om man är riktigt nöjd? Förslag?
Jag håller med faktiskt. Man har ingen aning vilken relation personerna har med alkoholen, så det känns lite risky :/prototypen skrev:
En presentkorg med godsaker är väl en bra idé, och att verkligen framföra berömmet (direkt till allihopa, om möjligt). Bara att bli erkänd för att ha gjort ett bra jobb är värt väldigt mycket för de flesta, jag tror inte gåvan i sig är så viktig.
Glöm inte att ge dem en fin recension på Google/sociala medier/Trustpilot eller vad de nu använder mest också!
Kolla av med arbetsledaren om de har någon dag där alla är inne på kontoret för veckomöte eller liknande och passa på att bjuda på tårta eller så. Tipset om julbord eller liknande var ju också bra men om de har så fullt upp just nu att de inte har tid så kanske firman istället kan få ett rejält presentkort på något shysst lunch- eller middagsställe så får de själva planera in när de kan nyttja det.
Biljetter till Hockeymatch kanske kan vara nåt annars?
Biljetter till Hockeymatch kanske kan vara nåt annars?
Joxa inte till det!
Hockey och whiskey i all ära, men det passar inte alla. Köp några tårtor, det går alltid hem, förutom hos de som hoppat på laktos och glutenallergitåget. Deras alternativ: -selleri!
Är du för frikostig, kan det verka larvigt.
Hockey och whiskey i all ära, men det passar inte alla. Köp några tårtor, det går alltid hem, förutom hos de som hoppat på laktos och glutenallergitåget. Deras alternativ: -selleri!
Är du för frikostig, kan det verka larvigt.
Medlem
· Blekinge
· 12 287 inlägg
Godis/sötsaker passar inte heller alla, jag skulle bli spyfärdig.Pytt skrev:
En presentkorg med godsaker är väl en bra idé, och att verkligen framföra berömmet (direkt till allihopa, om möjligt). Bara att bli erkänd för att ha gjort ett bra jobb är värt väldigt mycket för de flesta, jag tror inte gåvan i sig är så viktig.Glöm inte att ge dem en fin recension på Google/sociala medier/Trustpilot eller vad de nu använder mest också!
Vad tråkiga ni är att inte kunna ge bort något treligt. Klart finns det alltid någon som inte tycker om Konjak, hockey, choklad eller Ahlbergs bilar. Men hur många julklappar har inte hittat en som uppskattar i alla fall!
Hej, snickare här =)
Saker som uppskattas är tex handskrivet tack kort där ni bara skriver hur glada och nöjda ni är. En smårgåstårta. Presentkort på bio för två tex. Det är mer gesten att visa att man är nöjd som betyder något.
Whiskey, Fin Öl, Vin är inte fel det heller.
Räcker som sagt med något enkelt, vi uppskattar när en kund visar och blir extra nöjd.
(det tror jag gäller alla arbetsgrupper)
mvh =)
Saker som uppskattas är tex handskrivet tack kort där ni bara skriver hur glada och nöjda ni är. En smårgåstårta. Presentkort på bio för två tex. Det är mer gesten att visa att man är nöjd som betyder något.
Whiskey, Fin Öl, Vin är inte fel det heller.
Räcker som sagt med något enkelt, vi uppskattar när en kund visar och blir extra nöjd.
(det tror jag gäller alla arbetsgrupper)
mvh =)
Vi ställde in en korg med lite blandat godis och annat annat gott på bygget som en överraskning. Och snus såklart. Allt dekorerat med en ljusslinga och lite granris. Det var väldigt uppskattat! Vi skötte städningen under bygget så vi hade lite koll snickarnas preferenser.
Ni nade lite koll skriver du. De slängde de också äckliga snusprillor överallt på er tomt?panodil skrev: