Jag byggde en tjänst för att förstå gatuparkeringsmöjligheter i Stockholms city innan man kör iväg – är detta användbart?

Förhoppningsvis lite mindre irritation bakom ratten.

Testa och kommentera . Gratis utan reklam

Parkspot.se

• IMG_3276.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MasMats
  • Laddar…

Bästa svaret

Snyggt om du kunde ha en färg för "Ledig plats" också! 😎

• Gilla
Lars Sjögren1
  • Laddar…
M munge skrev:
Snyggt om du kunde ha en färg för "Ledig plats" också! 😎
Håller med. Ännu mer lugn och ro vid ratten.Ja det är nästa version. 😃 Du låser även lediga platsen , del av gatan digitalt i 15 minuter. Digitalt låst staket runt spoten!!

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Hur låses den valda platsen mekaniskt?

• Gilla
Lars Sjögren1
  • Laddar…
BirgitS
Vad är en trygg plats?
För mig handlar det om risken dels för mig personligen att gå från/till platsen och dels risken att ingen vandaliserar bilen. Men jag gissar att du menar något annat.

• Gilla
Lars Sjögren1
  • Laddar…
Unikt namn
Med ett digitalt staket är du trygg mot digitala däcktjuvar.

• Haha
cpalm och 3 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Hur låses den valda platsen mekaniskt?
Det var drömmande tankar. Men visst vet att det finns mekaniska lås i utlandet som åker upp från backen. Men Obs det här är inte nuvarande version😃

Bara att testa appen och utvärdera om ni har nytta av den👍

Jag har faktiskt exakt denna funktion i bilen idag! (Utom att den inte kan reservera platsen) Mercedes MBUX visar på skärmen hur det ser ut med trafik och parkeringssituationen i området du ska till och visar även taxor i P-hus mm. När jag parkerat på gatan så frågar den om jag vill starta parkeringen (om området har stöd för Easy park som Mercedes charge är kopplat mot).

(Hade alla sensorer mm funkat som de ska på bilen så hade den parkerat själv när jag kom till parkeringen med en knapptryckning.)

Brukar dock aldrig använda någon av funktionerna då den inte kan se exakt om det finns lediga parkeringar utan bara kan uppskatta och får ändå leta parkeringar. Systemet vet inte heller om rutan är avspärrat för arbete eller borttagen. Du får inte heööer välja vilken P-app som det ska betalas med utan det går på MB charge som även lägger på en admin avgift på Easy parks adminavgift. Jag parkerar ofta i jobbet och då vill jag inte att parkeringen ska gå på mitt privata konto utan på det som jag får ett samlat kvitto för och jag kan lämna in till HR.

• Gilla
Lars Sjögren1
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Jag har faktiskt exakt denna funktion i bilen idag! (Utom att den inte kan reservera platsen) Mercedes MBUX visar på skärmen hur det ser ut med trafik och parkeringssituationen i området du ska till och visar även taxor i P-hus mm. När jag parkerat på gatan så frågar den om jag vill starta parkeringen (om området har stöd för Easy park som Mercedes charge är kopplat mot).

(Hade alla sensorer mm funkat som de ska på bilen så hade den parkerat själv när jag kom till parkeringen med en knapptryckning.)

Brukar dock aldrig använda någon av funktionerna då den inte kan se exakt om det finns lediga parkeringar utan bara kan uppskatta och får ändå leta parkeringar. Systemet vet inte heller om rutan är avspärrat för arbete eller borttagen. Du får inte heööer välja vilken P-app som det ska betalas med utan det går på MB charge som även lägger på en admin avgift på Easy parks adminavgift. Jag parkerar ofta i jobbet och då vill jag inte att parkeringen ska gå på mitt privata konto utan på det som jag får ett samlat kvitto för och jag kan lämna in till HR.
Snyggt! Fångar den städgator också? Eller valet kväll i min app som bara baseras på morgondagens städgator. Troligt står inte boende nattparkerare där och är ett bra första prioriterat val att åka till. Det var den funktionen jag började med som ide’

L Lars Sjögren1 skrev:
Snyggt! Fångar den städgator också? Eller valet kväll i min app som bara baseras på morgondagens städgator. Troligt står inte boende nattparkerare där och är ett bra första prioriterat val att åka till. Det var den funktionen jag började med som ide’
Vet inte hur den gör med städdagar osv då jag inte använder funktionen, vet bara att jag har den.

R Robert-san01 skrev:
Vet inte hur den gör med städdagar osv då jag inte använder funktionen, vet bara att jag har den.
Cool. Ja om min app bidrar till att Google maps uppdaterar ett lager med städgator är jag nöjd. 👍 bra snack. Tack

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
En irriterande sak här i Stockholm är att vissa p-platser blir uteserveringar på sommaren, är det något appen känner till och markerar de som otillgängliga?

• Gilla
Lars Sjögren1
  • Laddar…
N Nyikåk skrev:
En irriterande sak här i Stockholm är att vissa p-platser blir uteserveringar på sommaren, är det något appen känner till och markerar de som otillgängliga?
Bra input. Det ska jag kika på.
Har du en specifik adress du tänker på

Parkspot hanterar tex Rörstrandsgatan men,,, vill att den ska markeras som ”gågata sommar” eller liknande.
Bra inspel. Tack

• IMG_3363.jpeg
    Skapa konto
  • IMG_3364.jpeg
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.