868 läst ·
23 svar
868 läst
23 svar
Gatuparkering i Stockholm. Är den här tjänsten användbar?
Jag byggde en tjänst för att förstå gatuparkeringsmöjligheter i Stockholms city innan man kör iväg – är detta användbart?
Förhoppningsvis lite mindre irritation bakom ratten.
Testa och kommentera . Gratis utan reklam
Parkspot.se
Förhoppningsvis lite mindre irritation bakom ratten.
Testa och kommentera . Gratis utan reklam
Parkspot.se
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Hur låses den valda platsen mekaniskt?
Bara att testa appen och utvärdera om ni har nytta av den👍
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Jag har faktiskt exakt denna funktion i bilen idag! (Utom att den inte kan reservera platsen) Mercedes MBUX visar på skärmen hur det ser ut med trafik och parkeringssituationen i området du ska till och visar även taxor i P-hus mm. När jag parkerat på gatan så frågar den om jag vill starta parkeringen (om området har stöd för Easy park som Mercedes charge är kopplat mot).
(Hade alla sensorer mm funkat som de ska på bilen så hade den parkerat själv när jag kom till parkeringen med en knapptryckning.)
Brukar dock aldrig använda någon av funktionerna då den inte kan se exakt om det finns lediga parkeringar utan bara kan uppskatta och får ändå leta parkeringar. Systemet vet inte heller om rutan är avspärrat för arbete eller borttagen. Du får inte heööer välja vilken P-app som det ska betalas med utan det går på MB charge som även lägger på en admin avgift på Easy parks adminavgift. Jag parkerar ofta i jobbet och då vill jag inte att parkeringen ska gå på mitt privata konto utan på det som jag får ett samlat kvitto för och jag kan lämna in till HR.
(Hade alla sensorer mm funkat som de ska på bilen så hade den parkerat själv när jag kom till parkeringen med en knapptryckning.)
Brukar dock aldrig använda någon av funktionerna då den inte kan se exakt om det finns lediga parkeringar utan bara kan uppskatta och får ändå leta parkeringar. Systemet vet inte heller om rutan är avspärrat för arbete eller borttagen. Du får inte heööer välja vilken P-app som det ska betalas med utan det går på MB charge som även lägger på en admin avgift på Easy parks adminavgift. Jag parkerar ofta i jobbet och då vill jag inte att parkeringen ska gå på mitt privata konto utan på det som jag får ett samlat kvitto för och jag kan lämna in till HR.
Snyggt! Fångar den städgator också? Eller valet kväll i min app som bara baseras på morgondagens städgator. Troligt står inte boende nattparkerare där och är ett bra första prioriterat val att åka till. Det var den funktionen jag började med som ide’R Robert-san01 skrev:Jag har faktiskt exakt denna funktion i bilen idag! (Utom att den inte kan reservera platsen) Mercedes MBUX visar på skärmen hur det ser ut med trafik och parkeringssituationen i området du ska till och visar även taxor i P-hus mm. När jag parkerat på gatan så frågar den om jag vill starta parkeringen (om området har stöd för Easy park som Mercedes charge är kopplat mot).
Självbyggare
· Stockholm
· 10 285 inlägg
Vet inte hur den gör med städdagar osv då jag inte använder funktionen, vet bara att jag har den.L Lars Sjögren1 skrev: