hej
Undrar om nån vet vad det kan vara för fel på min klippare
gasen tar inte emot nånting och funkar inte, drar jag den bakåt så backar maskinen
kan något ha hakat ur månne, har inte kunnat öppna och titta under skyddet (skruven sitter som berg)
verkar inte vara nåt motorfel, men jag vet ju inte

Redigerat:
  • Gilla
-:Anton:-
  • Laddar…
GasPEDALEN eller gasREGLAGET? Är det en hydrostat eller med växlar?

det är pedalen den går i botten inget motstånd alls
det är en hydrostat inga växlar bara framåt eller bakåt, gas eller broms

hej igen
funderar på om det inte kan vara gasvajern
måste man byta eller kan det gå att justera, är det i såfall en dyr operation
går det att göra själv

testade lite mer, jag kan backa men gasen funkar inte framåt, tar inte än går i botten, kan inte köra framåt

Gasvajern ställer motorvarvet, reglaget vid startnyckeln.

Din hydrostatvajer är trasig, då går det bara att backa. Beställer du gasvajer blir det väldigt fel.

ojda, vad ska jag då göra
var sitter den vajern, går det att fixa
blir det dyrt och komplicerat
tack för svar

Går mellan pedalen och växellådan. Vajern kostar 5-600 typ och vi brukar debitera en timmes arbetstid ungefär har jag för mig. Beror lite på hur skitigt det är och om kunden försökt själv innan så man måste reda ut sånt. Svåraste den här årstiden är väl att det alltid är fullbokat på verkstaden och att man aldrig får jobba i lugn o ro.

Går att göra själv med om man inte har tummen mitt i handen. Vajer borde vara lagervara hos alla Husqvarna-åf.

tack för svar
går väl på närmare 2000 kr då med hämtning och utkörning
skyddet måste bort antar jag, är det inte så, där man har högerfoten alltså, skruven sitter som berg som sagt så jag kan inte se hur det ser ut.
vad blir det för fel på vajern har den gått av tror du, jag tog i ganska mycket när jag klippte där det var ganska brant eller är det normalt slitage, den är tillverkad 2006

Jag skulle säga att det är normalt slitage. Vajrar är slitdelar, speciellt hydrowiren framåt rör ju sig väldigt mycket när man klipper. Jag skulle vara nöjd med 9 års livslängd.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.