Någon här som har priser på gärdsgård ?

Tycker det verkar bra ur underhållssynpunkt + att det passar vår blivande tomt !
Där vi bor nu har vi vitt trästaket, inte att rekommendera ! Det blir fult på en gång och det är mycket jobb att måla och tvätta.......

Man lär så länge man lever ! :D

Jag har märkt att människor menar olika saker när de pratar om gärdsgård. Personligen menar jag en stenmur av stenar man hittar i skogen, alltså inte betongstenar eller stenar som industriellt huggna. (oj vad bra förklarat ???)

Andra människor menar trästaket där träslåerna ligger snett mellan vertikala stöttor.

Vi har stengärdsgård och jag tycker att det är både praktiskt och snyggt. Det var ganska mycket arbete med att återställa den när vi flyttade in. Det hade samlats jord mellan stenarna och till följd av detta hade det börjat växa en hel del mellan stenarna. Till och med små träd....... Fast nu när detta är gjort så är det inte mycket arbete med den.

http://www.jamtgarsgard.se/gardsgardar.html

enl. prislista 2003-10-01

Billigaste = 395 kr/met
Dyraste = 525 kr/met

"Gör det själv" = fr. 250 kr + frakt

Etableringskostnad:
Under 20 m = 3500 kr
under 50 m = 2000 kr

Tack för svaren och länkarna.

Jag menade gärdsgård med träslanor. :)

Håkan Torén AB i Östersund är betydligt billigare på GDS-satser än Jämtgärdsgård. Minns inte priser men köpte själv därifrån.

Det kan vara lönt att ta sig ut på landet & kolla med någon bonde. Jag behövde granslanor till ett 10 m långt plank. Byggvaruhuset i stan skulle ha 50 kr/st. Jag fick av bonden 300 st för 400 kr men fick transportera hem dem själv. Det var lite jobb med gamla rostiga spikar och det blev lite spill. Men det var det värt 8)

vid huset vi köpte byggde gubben som bodde där några meter gärdsgård "för att titta på" ;) Det är vi glada för idag...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.