7 065 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Gardin på runt fönster i ytterdörr
Är det någon som har någon smart idé om hur man skall få upp en gardin på ett runt fönster på en ytterdörr. Vi vill hindra insyn, men vill kunna se vem som ringer på dörren, d.v.s kunna dra undan gardinen vid behov. Kanske finns det något annat sätt att hindra insyn genom dörrens fönster, men fortfarande kunna se ut.
Jag skulle nog ha satt på en plastfilm som gjorde fönstret frostat, men då har ni ju förlorat möjligheten att kunna kika ut själva...
Jag tror att det är svårt att få det snyggt med en gardin tyvärr.
VI ska byta ytterdörr och kommer välja frostat glas just för insynen. Vi har i dagsläget inget fönster alls så vi är inte vana att kunna kika ut
Jag tror att det är svårt att få det snyggt med en gardin tyvärr.
VI ska byta ytterdörr och kommer välja frostat glas just för insynen. Vi har i dagsläget inget fönster alls så vi är inte vana att kunna kika ut
Nu har vi fått upp dörren och det visar sig att det inte är så mycket insyn som vi trodde trots det relativt stora fönstret. Jag tror vi löser detta om det behövs med lite plastfilm som har ett mönster som man kan se igeom ut, men som försvårar insyn lite. Om vi hittar sådan plastfilm med spegel på ena sidan, så skulle vi helt ha det. Är det någonsom vet var man köper sådan?
Man tycker ju att Linea Fix, som har prismaslipad fönsterfilm, borde kunna få fram något som man kan hjälpligt kan se ut igenom men inte in. Men jag har inte sett någon produkt från dem som marknadsförs så: http://www.lineafix.se/
Klicka här för att svara